Bukefalos 28 år!

Tävla ridskolehäst

O

oio

Ni som iprincip bara tränar och tävlar på ridskolehästar, hur många lektioner/v rider ni?

Är något av lektionerna en sk "specialgrupp" ev med färre elever?
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider två lektioner i veckan varav den ena är en hoppspecial med 6 elever. Normalt har grupperna på min ridskola 10 elever.
 
Sv: Tävla ridskolehäst

rider oftast en gång/vecka, Ibland en extra lektion på privathäst (inte varje vecka) O ungefär varannan vecka hopplektion med högst 4 elever.
På de vanliga lektionerna är vi högst 6 st. Pågrund av att vi inte har världens största manege.
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider 2 gånger , en hoppgrupp , jag rider på näset , och det är hoppinriktiat där , och en 'vanlig' .
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag får väl svara å min dotters vägnar :D

Hon rider två ggr i veckan, bägge specialgrupp en hopp och en dressyr.
I hoppgruppen är dom just nu bara 4 st och i dressyren är dom 8
Har ridit samma ponny i bägge grupperna men nyligen bytt ponny i dressyren (M är inte direkt något dressyrämne att rida på :p)
Tävlat har hon hitills bara gjort på klubbtävlingarna, ponnycupen och dom lokaltävlingar som klubben anordnat hemma.
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider 3 gånger i veckan, då oftast en utav dagarna så har jag en privatlektion. Annars så rider jag själv (utan tränare). Vi har inte så mycket till ridskola, det är bara ridskola på måndagar, tisdagar och onsdagar och hästarna går oftast bara en gång om dagen. Så jag har "min häst" själv hela resten av veckan :)
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider och tävlar dressyr på en lektionshäst.. Jag rider vanliga lektioner två gånger i veckan, vi är tio elever i gruppen i ganska blandad nivå. Ingen specialgrupp. Sen rider jag privatlektion kanske två gånger i månden när det är tävlingssäsong. Och ibland rider jag självständigt på dagarna innan lektionerna har börjat. Det är vad jag rider på hästen jag tävlar.

23751664.jpg

Jag och Eden på tävling i höstas :love:

Sen rider jag en privathäst också som står på ett annat stall. Honom rider jag en till två gångar i veckan. Och sen har jag ridit en ungponny åt ridskolan men nu är han i princip inskolad så jag rider knappt någonting alls längre på honom..
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider 1 gång i veckan + kurser, hoppträningar you name it ;)
fast jag tävlar även egen häst också men just nu har vi just köpt
in mitt nya framtidslöfte och han är nog en bit ifrån banorna just
nu :grin: När han kom hade han inga muskler och är rätt "grön" i
sinnet, men så småningom så blir det nog bara tävlingar på honom :d
Men tills dess för lite mer rutin på mig själv så tävlar jag ridhusets
hästar :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Tävla ridskolehäst

Rider i en hoppspecial varje vecka. Egentligen ska vi vara 9 st men vi är oftast runt 5 st. Ganska lagom tycker jag! Har en ponny och en storhäst som jag växlar mellan, rider sällan någon annan. Tävlar lokalt på ponny och ska börja tävla lokalt på häst nu i vår.
Rider även i en dressyrgrupp varje vecka. Tror vi är 8-9 st, max är 9 iallafall. Rider alltid samma ponny som jag även tävlar lokalt.

Rider privatlektion i dressyr tillsammans med en annan tjej ur min dressyrgrupp (alla andra där rider storhäst) en gång i månaden.
Vanliga grupper är upp till 13 st.
 
Sv: Tävla ridskolehäst

På min ridskola har dom något dom kallar ryttarsatsningen där man rider tre gånger i veckan, en dressyrlektion, en hopplektion och en uteritt på samma häst. mer info: http://www.sfrk.net/ryttarsatsning.htm eftersom jag är så lat och inte orkar skriva allt :) Jättebra alternativ till egen häst eftersom du alltid har en häst som du kan rida. När man är redo får man ut och tävla på helgerna :)
 
Jag rider en gång i veckan i vanlig grupp, med max 10 ryttare - oftast runt 7-8. Då har vi hoppning var fjärde vecka och jag rider olika hästar för det mesta. Sen rider jag också i dressyrgrupp/tävlingsgrupp där jag alltid rider "min" häst. Vi är 3-4 stycken!
 
Sv: Tävla ridskolehäst

jag rider en gång i veckan i hopp/dressyr special på min ridskola där vi max är 5 elver i min grupp
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag rider och tävlar dressyr på en lektionshäst.. Jag rider vanliga lektioner två gånger i veckan, vi är tio elever i gruppen i ganska blandad nivå. Ingen specialgrupp. Sen rider jag privatlektion kanske två gånger i månden när det är tävlingssäsong. Och ibland rider jag självständigt på dagarna innan lektionerna har börjat. Det är vad jag rider på hästen jag tävlar.

23751664.jpg

Jag och Eden på tävling i höstas :love:

Sen rider jag en privathäst också som står på ett annat stall. Honom rider jag en till två gångar i veckan. Och sen har jag ridit en ungponny åt ridskolan men nu är han i princip inskolad så jag rider knappt någonting alls längre på honom..

Dig känner jag igen! Du rider ju på Överby ;) Red där tidigare, Darco hade jag då.
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Japp, jag rider på Överby. Saandraaa här på buke har tävlat Darco mycket under sina ponnyår, mycket framgångsrikt. Sök på hennes inlägg så får du se bilder på honom! :)
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Jag har tävlat externt på ridskolehäst/ponny sen 2004. Jag har ridit på lektion 2-3 dagar i veckan, oftast då på hästen som jag tävlat. Vi är 10 st i varje grupp. Ibland händer det att jag rider storhästen ibland när jag kommer tidigare från skolan och hon inte behöver gå så mycket på kvällen. Vi har dressyrgrupper men jag rider inte i någon av dem, där är man 9 st.

Ponnyn Darco som jag tävlade mellan 2005 och 2008
http://www.pixbox.se/pic_show_id26900679.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24775712.html

Hästen som jag tävlar nu när ponnyåren är över (gammal bild från 06)
http://www.pixbox.se/pic_show_id20269408.html
 
Sv: Tävla ridskolehäst

Ni som iprincip bara tränar och tävlar på ridskolehästar, hur många lektioner/v rider ni?

Är något av lektionerna en sk "specialgrupp" ev med färre elever?

Rider två lektioner i veckan, den ena i specialgrupp, där vi är färre elever och alltid rider våra tävlingshästar.

Tror det är svårt att bli tillräckligt duktig om man bara rider en gång i veckan. Och jag skulle inte ge mig till att tävla en häst som jag bara ridit på lektion några gånger - normalt tar det minst en halv termin, ofta mer, innan man ridit in sig på en häst tillräckligt, särskilt när man bara rider den en gång i veckan. Så det är nog lite av en förutsättning som jag ser det att man får rida hästen regelbundet, om man ska kunna tävla den. Dvs rider i en specialgrupp där man har samma häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 263
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter På Färingsö ridskola rider eleverna lektioner och tävlar med ridskolehästarna utan sporrar. Så har det varit sedan ridskolan startades...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp