Tävla utomlands...

Då kanske vi träffas och kan dricka tea tillsammans på dagarna!
 
Är han svensk?

Passa på att flytta innan ni får barn så ni hinner upptäcka alla pubar. Vi saknar verkligen att inte kunna gå in och ta en bitter på våra gamla romantiska favoritpubar med en femåring med oss...(eftersom svärföräldrarna gick bort för några år sedan så vi har ingen bra barnvakt) :( Dumma pubregler...man kan visserligen sitta i "family rooms" på de pubar som har sådana men de är inte särskilt många och inte kul heller jämfört med myshörnorna med öppen spis osv.

Men nu har jag bytt ämne! :angel:
 
Han är svensk.. Han flyttade över för att jobba, var där i 1 1/2 år och hade antagligen stannat kvar om han inte hade träffat mig på en nyårsfest i Sverige..

Tror inte att vi hinner flytta innan vi får barn, jag vill ha barn snart.. Och åren bara går.. Nu ska vi kanske köpa gård här i Sverige, så antagligen så blir vi kvar..
 
Vi börjar också bli redo för att köpa gård. Känner att även om jag har resemani och är rädd att känna mig instängd så ÄR det läge att ge det en chans för att få det lugn vi hela tiden letar efter men flackar runt Europa istället. Sverige är inte perfekt men det bästa av de tre länder vi bott i så vi har faktiskt börjat tänka på gård vi också och det känns som om vi börjar bli redo. Jag har kännt ett sådant lugn sedan vi bestämde oss för detta och köpt hästtidningar (och hittat hit!) istället för resetidningar på sistone... :bump:
 
Re: Tävla utomlands...fortsättning

Hej igen!

Vill bara berätta hur det har gått med vår flytt!
Nu har jag varit i England och kollat på hus! Och vi har hittat ett underbart drömhus med stall och stora hagar.

Gud vad fint det är i England! Min pålle kommer att stortrivas!! Hagarna är helt underbart stora platta och med ett och annat träd här och var. Stallen är med titt-ut dörrar. Nu längtar jag till flytten!!

Ville bara berätta detta för jag är hemskt glad efter en tid med lite ångest!
 
Re: Tävla utomlands...fortsättning

Vad kul! :) Har ni fått gården eller är det budgivning fortfarande?
 
Re: Tävla utomlands...fortsättning

Snubblade över denna tråd och åhhhh vad jag är avundsjuk. Det låter ju helt fantastisk. Det skulle vara jättekul om du skriver några rader sedan om hur det är när du flyttat dit!!! Eller ännu bättre.....skriv "riddagbok" på nätet så vi kan sitta här i Sverige och sukta ordentligt. Förresten varför har inte buke en liten avdelning där man kan skriva dagbok om man vill. Det vore ju jätteintressant att läsa ffa träningsdagböcker från medlemmar som vill dela med sig av tips.
/M.
 
Re: Tävla utomlands...fortsättning

håller med dig. har precis läst hela tråden, det låter skit-kul ju, vill oxå flytta till storbrittanien å ha egen gård.
 
Re: Tävla utomlands...fortsättning

Å jag har flyttat hem därifrån och är inte avundsjuk alls :) Men det beror på annat. Avsaknaden av barntillåtna pubar och det faktum att min dotter trots att hon har en engelsk pappa ofta skulle kunna bli mobbingoffer för att hon pratar svenska OCKSÅ och därmed räknas som "foreigner" som inte kan begripa något. :mad: Men allt beror på var man hamnar och vilken social klass som bor där. För klassystem har de ju... :angel:
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 473
Senast: fio
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
885
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 358
Senast: Habina
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 518
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp