Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Provade att anmäla mig i veckan och då var det fel på systemet!
Nej,lägg ner detta skräp som bara blir dyrt för oss som tävlar!
Riktigt skitsystem!

Hej

Du får gärna meddela oss om du stöter på problem så hjälper vi dig, skicka ett mail till support@tdb.ridsport.se.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Arrangörerna kan välja att inte ta betalt via tävlingsdatabasen och bara använda den som ett anmälningsverktyg. Dock tror jag flera arrangörer uppskattar att slippa hantera ekonomin själva och därför väljer att använda tävlingsdatabasen för att även ta betalt för anmälningarna.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB

Självklart, för arrangörerna innebär det ju inte en extra utgift att använda TDB för att ta betalt för anmälningarna... Är ju som vanligt vi ryttare som får stå för kalaset.
10 kronor per start, det blir rejäla summor under en tävlingstermin.

Usch, jag är riktigt upprörd över detta. Funderar på att starta en namninsamling! :angel:

Som sagt - jättebra system om man bara använde det till att anmäla.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Om man avanmäler sig i tävlingsdatabasen innan betal/likviddag så dras aldrig pengarna från ditt ryttarkonto. De finns kvar där och kan antingen tas ut eller användas vid nästa anmälningstillfälle. Alltså lika enkelt som att betala på plats.

Fast jag lånar ut pengharna till förbundet. :eek: Hade hellre lånat ut dem direkt till en klubb. :devil: Fundera på vilka summor detta är! Och ändå betalar vi för det.

Om jag sätter in pengar och avanmäler så står pengarna kvar, till nästa gång säger man glatt. Nu brukar det vara höga belopp i vår gren dvs det är mycket pengar som ska in. Då är jag inte intresserad att låna ut pengar till förbundet de veckorna som är till nästa tävling. :devil: (och ponera att det är sista starten i år? :eek:)

Nu kan jag begära pengarna tillbaka genom att fylla i en blankett och skicka in. Onödigt krångligt. Här borde det absolut bli en förenkling. En återbetalningsfunktion på sidan är önskvärd.

Noterade också att jag bokade elplats ihop med en av hästarna t en tävling. Avanmälde just den hästen och fick då boka elplats via annan häst. Då tillkom 10:- extra. Jag betalar dock inte det för nu kommer vi att betala på plats ändå pga av annan orsak.

Helt klart att det inte är så enkelt som en del tycker. Sitter på båda sidor. :D
Men visst kan detta bli bra. :D
Och kanske blir det så att de som kommer undan betalning nu inte slipper undan, fast jag tror inte på det.

En annan nackdel för mej är att behöva logga ut och in på tjejernas olika konto för att se betaldag etc. Här behöver vi skaffa andra rutiner som inte är så självklara.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Arrangörerna kan välja att inte ta betalt via tävlingsdatabasen och bara använda den som ett anmälningsverktyg. Dock tror jag flera arrangörer uppskattar att slippa hantera ekonomin själva och därför väljer att använda tävlingsdatabasen för att även ta betalt för anmälningarna.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB

och då innebär det att vi betalar 10:- för att få sätta in pengarna till kontot som genererar ränta till förbundet. Och om alla skulle låta bli att använda betaldelen så ...

Måste de ta 10:-/start för att täcka sina kostnade måste det ju innebära att Equipe är dyra i andra ändan :angel:

Uppskattar tdb men hoppas på förbättringar :idea:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Självklart, för arrangörerna innebär det ju inte en extra utgift att använda TDB för att ta betalt för anmälningarna... Är ju som vanligt vi ryttare som får stå för kalaset.
10 kronor per start, det blir rejäla summor under en tävlingstermin.

Usch, jag är riktigt upprörd över detta. Funderar på att starta en namninsamling! :angel:

Som sagt - jättebra system om man bara använde det till att anmäla.

Hej

Jag tror att du missuppfattade mig. Arrangörerna kan använda tävlingsdatabasen utan att ta betalt för anmälningarna och sedan göra det på plats. Då fungerar tävlingsdatabasen precis som Equipes gamla internetanmälan. Ingen avgift att för ryttarna eller arrangören att anmäla sig. Det är upp till klubben om de vill använda systemet för betalning eller ej. Om de väljer bort betalningssystemet blir det ingen serviceavgift för ryttarna heller.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Fast jag lånar ut pengharna till förbundet. :eek: Hade hellre lånat ut dem direkt till en klubb. :devil: Fundera på vilka summor detta är! Och ändå betalar vi för det.

Om jag sätter in pengar och avanmäler så står pengarna kvar, till nästa gång säger man glatt. Nu brukar det vara höga belopp i vår gren dvs det är mycket pengar som ska in. Då är jag inte intresserad att låna ut pengar till förbundet de veckorna som är till nästa tävling. :devil: (och ponera att det är sista starten i år? :eek:)

Nu kan jag begära pengarna tillbaka genom att fylla i en blankett och skicka in. Onödigt krångligt. Här borde det absolut bli en förenkling. En återbetalningsfunktion på sidan är önskvärd.

Noterade också att jag bokade elplats ihop med en av hästarna t en tävling. Avanmälde just den hästen och fick då boka elplats via annan häst. Då tillkom 10:- extra. Jag betalar dock inte det för nu kommer vi att betala på plats ändå pga av annan orsak.

Helt klart att det inte är så enkelt som en del tycker. Sitter på båda sidor. :D
Men visst kan detta bli bra. :D
Och kanske blir det så att de som kommer undan betalning nu inte slipper undan, fast jag tror inte på det.

En annan nackdel för mej är att behöva logga ut och in på tjejernas olika konto för att se betaldag etc. Här behöver vi skaffa andra rutiner som inte är så självklara.

Hej

Anledningen till att man måste skicka in en ifylldblankett och skicka in är av säkerhetskäl. Vi vet av erfarenhet att flera av de som använder Tävlingsdatabasen har väldigt "lätt" lösenord (lösenord som endast består av bokstäver och då oftast av ord eller namn) därför behövs det ett extra skyddsnät för att ingen utomstående skall gå in och plocka pengarna från ens konto. Du behöver endast fylla i uttagsblanketten en gång. Sedan registreras det kontot som du anger och du kan själv gå in under "Min ekonomi" och göra uttag.

Som du kanske vet så utvecklas tävlingsdatabsen ständigt för att bli mer användarvänligt. Innan i måndags (18/8) gick det inte att avanmäla eller kompletera en anmälningar med nya klasser, det går nu. Du hade alltså inte behövt betala 10kr extra för samma häst och tävling för att få elplats till din anmälan.

Angående det med att du måste logga in med olika användare för att sköta anmälningarna för dina barn så finns det nu ett botemedel. Du som förälder skapa ett personligt konto till dig själv. duSedan kan under "Mina ryttare" lägga till dina barn. Sedan lägger du till dina hästar under "Mina hästar". Sen söker du upp en tävling som dina barn skall delta i. När du anmäler till tävlingen kan du välja vilken av dina barn som du vill anmäla och med vilken häst. Det är sedan du som blir ansvarig för betalningarna och du behöver endast sätta in pengar på ditt konto istället för på dina barns. Du kan också titta på de tävlingarna som du har anmält dina barn till under "Mina anmälningar".

Hoppas att mina svar underlättar för dig. Om du har fler frågor är du välkommen att maila support@tdb.ridsport.se

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nu måste jag fråga här på morgon kvisten.
Jag betalade in i Onsdags till det där banknumret som det står att man ska betala in till.
Tar klubben pengarna där ifrån? Så jag behöver inte betala något på tävlings dagen?
Jag har alltså pengarna på mitt ryttarkonto.

Förvirad:p
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Knapplån (heter det så?)
Har skrivit till denna mail angående att jag försökt anmäla mina barn till en lokal liten tävling....
Men det går inte se, för hästarna har inte licens:confused:
På lokal ska det väll ändå gå att anmäla/tävla utan hästlicens....??

Måste jag lösa hästlicens för att kunna vara med i detta system, eller hur gör jag??

MVH Gab hoppa pöå svar
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Jag tror att du missuppfattade mig. Arrangörerna kan använda tävlingsdatabasen utan att ta betalt för anmälningarna och sedan göra det på plats. Då fungerar tävlingsdatabasen precis som Equipes gamla internetanmälan. Ingen avgift att för ryttarna eller arrangören att anmäla sig. Det är upp till klubben om de vill använda systemet för betalning eller ej. Om de väljer bort betalningssystemet blir det ingen serviceavgift för ryttarna heller.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB


Jo men det jag menade var: Varför skulle klubben INTE vilja använda betalsystemet? De förlorar ju inget på det, det är ryttarna som får stå för kalaset och betala extra avgift, inte arrangören. För arrangören förenklar det - För ryttarna förenklar det inte.
Vi lånar pengar till förbundet som de sedan får ränta på PLUS att vi betalar 10 kronor extra per anmälan.

Detta suger rent ut sagt och måste ändras på.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nu måste jag fråga här på morgon kvisten.
Jag betalade in i Onsdags till det där banknumret som det står att man ska betala in till.
Tar klubben pengarna där ifrån? Så jag behöver inte betala något på tävlings dagen?
Jag har alltså pengarna på mitt ryttarkonto.

Förvirad:p

Hej

Ja pengarna går automatiskt till arrangörens konto. Har du betalat allt via tävlingsdatabasen så skall du inte behöva betala något på tävlingsplatsen (eventuellt betalas veterinäravgiften på plats).

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nej, du lägger själv till hästarna. Det går att göra under mina hästar..
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Knapplån (heter det så?)
Har skrivit till denna mail angående att jag försökt anmäla mina barn till en lokal liten tävling....
Men det går inte se, för hästarna har inte licens:confused:
På lokal ska det väll ändå gå att anmäla/tävla utan hästlicens....??

Måste jag lösa hästlicens för att kunna vara med i detta system, eller hur gör jag??

MVH Gab hoppa pöå svar

Hej

Du skall inte behöva lösa någon hästlicens till en lokaltävling. Det är troligen så att arrangören har missat och valt att det skall vara licens för hästarna. Skulle du kunna skriva ett mail till support@tdb.ridsport.se och berätta om vilken tävling det är?

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Ja pengarna går automatiskt till arrangörens konto. Har du betalat allt via tävlingsdatabasen så skall du inte behöva betala något på tävlingsplatsen (eventuellt betalas veterinäravgiften på plats).

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
Hur skulle den annars betalas om inte på plats? Vet avgiftens storlek ska anges i ryttarmeddelandet och när det kommer har anmälningstiden gått ut.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Vad innebär säkerhetsavgift eller vad det hette som klubbarna tydligen också kan lägga till?
Och varför finns alternativet med veterinäravgift med? Det strider ju mot TR.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Du skall inte behöva lösa någon hästlicens till en lokaltävling. Det är troligen så att arrangören har missat och valt att det skall vara licens för hästarna. Skulle du kunna skriva ett mail till support@tdb.ridsport.se och berätta om vilken tävling det är?

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB

Tack för svar.
Har mailat till adressen igen.
MVH Gabriella
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Vilken massa bakåtsträvande tråkmånsar det finns i Sverige. Det nya systemet är ju suveränt, man betalar bara in till ett konto och sen dras pengarna automatiskt. Slipper hålla på och skicka startavgifter till en massa olika PG eller Bank Giro konto där man måste fylla i ryttare, häst, klasser etc. Detta är väl hur lätt som helst. Jag har betalt in 1000:- åt gången och fyllar på när det har gått ner.

Sen är ju säkerheten så mycket bättre iom att man måste logga in. Förut hände det ju att småtjejer anmälde diverse ryttare som de inte kände till tävlingar.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Vilken massa bakåtsträvande tråkmånsar det finns i Sverige. Det nya systemet är ju suveränt, man betalar bara in till ett konto och sen dras pengarna automatiskt. Slipper hålla på och skicka startavgifter till en massa olika PG eller Bank Giro konto där man måste fylla i ryttare, häst, klasser etc. Detta är väl hur lätt som helst. Jag har betalt in 1000:- åt gången och fyllar på när det har gått ner.

Sen är ju säkerheten så mycket bättre iom att man måste logga in. Förut hände det ju att småtjejer anmälde diverse ryttare som de inte kände till tävlingar.

Hrm tala du för dej själv. :devil:
Det var inget stort problem med tjejer som anmälde. Visst hände det men som sagt arrangörer/utsatta gjorde det till ett megaproblem och ANDRA skyldiga utnyttjade detta att skylla på. Det problemet var större.

1000 kr räcker inte långt. Det räcker ju inte ens till en tävling. Att låna ut pengar tll förbundet ser jag inte som ok. Jag ser inte heller det som att jag är bakptsträvare för att jag inte vill göra det. :devil:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Vad innebär säkerhetsavgift eller vad det hette som klubbarna tydligen också kan lägga till?
Och varför finns alternativet med veterinäravgift med? Det strider ju mot TR.

Jag misstänker starkt att det kommer en regeländring i TR nästa år. :crazy:

Säkerhetsavg har jag bara sett i 2* fälttävlan men bara för den klassen. Kanske kommer mer avgifter i framtiden i andra klasser?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hur skulle den annars betalas om inte på plats? Vet avgiftens storlek ska anges i ryttarmeddelandet och när det kommer har anmälningstiden gått ut.

fast det är ju ingen vet-avg i dressyr så då betalar du inget på plats om klubben använt det nya systemet. :D
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag misstänker starkt att det kommer en regeländring i TR nästa år. :crazy:

Säkerhetsavg har jag bara sett i 2* fälttävlan men bara för den klassen. Kanske kommer mer avgifter i framtiden i andra klasser?

Den har tillkommit i Tågarps fälttävlan dvs lätt och debutantklass :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 736
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp