Bukefalos 28 år!

Tävlingsfrisyrer

Flingan

Trådstartare
Snygga tävlingsfrisyrer när man har långt har är väl inget problem, men när man har kort då???

Hur gör ni som har för kort för att göra en knut men tillräckligt långt för att det måste sättas upp. Har haft inbakad fläta ett tag men tkr det lilla som sticker ut ser ut som en råttsvans- INTE snyggt :p

Upp med bilder, tips m.m!
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

Snygga tävlingsfrisyrer när man har långt har är väl inget problem, men när man har kort då???

Jag har hår till midjan och det är inte så lätt heller då det blir en ganska stor knut! Inga problem när man har hatt eftersom den sitter högre upp på huvudet, men när man har hjälm så puttar knuten upp bakkanten på hjälmen så att man får hjälmen över ögonen :(
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

Jag brukade bara sätta upp en hästsvans och trycka in den under hjälmen, har en CO Fiona så den går långt ner i nacken. Så fort det går har jag gjort en knut.

Ett tag använde jag löshår för att få till en snygg knut fast jag hade ganska kort hår.
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

Gör en inbakad fläta och vik in råttsvansen. Fäst den med några hårnålar och massor av hårspray.

Alternativt kan du ju göra en inbakad fläta, vika in den, och ha ett snyggt hårnät över hela huvudet, American hunt-seat style. :D
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

Jag har kort hår och uppklippt. Använder alltid hårrosett sen får jag pilla med hårnålar för att inget ska hänga ut :D
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

kl, har super långt hår nu då jag varit för lat för att klippa annat än luggen det senaste året :p går ner om skulderbladet nu :/. funderar på att ha inbakad fläta + hårnät men finns det ngt hårnät som bara går om den ihopvikta flätan? dvs som man fäster med en rosett vid snodden typ?

ska ev tävla i dressyr i år och hoppning till hösten men vill gärna ha ngt till när jag tränar också då håret är överallt och vanlig fläta blir konstigt och går upp ganska snabbt.
enda bilden på håret :p dålig och i fläta men om man kollar noga så ser man hur långt det är.
32476381.jpg

vänligen ignorera hoppshabraket, hoppsadlen och den tjocka hästen :D + dålig sits
 
Sv: Tävlingsfrisyrer

Har man hatt är doughnut snyggast, helt klart. Men DÅ är det svårt om man har långt hår, för den blir enorm och en massa hår måste hållas koll på.
Det går dock.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 658
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Acto
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 370
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp