Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd september 2011

Sv: Tävlingstråd september 2011

Jag har slutat hetsa upp mig kring att tävla i sthlm, missar man kl 18 eller inte har riktig jävla tur (vilket jag hade till BRS MSVB exempelvis) så tror jag inte man har en suck om man inte är först in. Jag vill kunna planera vad och ffa när jag ska tävla så jag åker lite längre istället.

Mish: härligt, grattis!
Remmis: vad skönt, 59% kan man ju få för någon sur miss just där det är koeff lixom!

jag peppar just nu inför surahammar, MSVC:2 och MSVB:3, ujujuj! :D
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Faktum är att man faktiskt kna stå väldigt långt ner på reservlistan och ändå komma med, jag hade minst 15 före mig och det var massor efter mig som också kom med nu i helgen tex. Men visst vill man vara helt säker så kan man ju åka lite längre istället.
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Jag orkar inte riktigt leva med ovissheten, det funkar inte i mitt liv för jag har för mycket, det är så mycket bättre att jag vet att jag kommit med eller kommer med. Sen tycker jag inte Finspång o Surahammar känns SÅ långt ändå, jag kanske är tokig?
Jag gillar lixom att ha kontroll.
Fast jag var långt ner på listan på Lidingö o kom med så absolut går det!
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Jo alltså, är ju inte super nöjd med själva 59,6% men ja är nöjd med ritten, förbättringarna och hästen.
Missar är missar, jag är inte proffs... Men även proffs kan ju få missar så som att man laddar för hårt k ökning tex?!

Jag som många andra bor i Sthlm men tävlar i uppland mest, lite även Uppland-västermanland i Dalarna ...
Har inga problem allts med mängden tävlingar. Om man vill han man tävla varje helg typ februari till mitt på nöbember,
Undantag för sommaren i då åker man ändå på meeting längre bort ;)

Jag älska de nya systemet, livet hår äntligen att planera'n
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Vad fina ni är! Du sitter så mycket bättre och hela intrycket är ett helt annat än när jag såg bilder på dej först. Du har ju gått ner massor och det är så snyggt, det har faktiskt stor betydelse det med. GRATTIS till både det och procenten, bra gjort! :bow:
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Jag förstår dig absolut, det var verkligen hopplöst innan när man aldrig visst förrän en vecka innan. Själv är jag dock för snål för att åka längre än 7-8 mil, visst är dett kul att tävla men inte SÅ kul.
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingstråd september 2011

Tack för dina snälla ord.
allt har blivit så mycket bättre efter, nu kan jag göra honom rättvis :-)
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Nej men du hajjar ju hur jag menar :) Man har ju ritter man hade velat ändra missar på där de inte sitter på koeff två lixom.

+tulip

Jag har så jag kan tävla varje helg om det vore så, men de närmsta sthlms-klubbarna funkar ju bara om man hänger på låset sas, är det för många reserver orkar jag inte anmäla till den när det finns någon där jag får plats direkt, oftast diffar det inte så himla mkt tidsmässigt om jag åker söderut. en del blir närmare att åka, som t.ex. nyköping, gnesta o.s.v. än några i sthlm, bättre resväg dessutom. vi har ju färja att åka så man hamnar vid trosa/vagnhärad-avfarten från e4an.
är rätt glad att jag ändå har rätt nära till mycket, både söderut och inåt, så det funkar.
men jag har satt högre milgräns, men jag ääääälskar att tävla :d
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Jag älskar nog träningarna mer än tävlingarna. Har 15 mil som gräns när jag söker men i realiteen har jag insett att 7-8 mil är gränsen för en vanlig tävling. i höstt har jga haft det väligt bra, aldrig mer än ett par mil de tre jag varit med på, nästa blir dock i Uppsala så dett blir lite längre. Men det är rätt sida stan för mig så dett är smidigt att köra.
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Vi var också på Wallstanäs igår och red MSV C:1, första tävlingen för säsongen (och nästa sista som det verkar! :( ).

Hade en superframridning, en av de bästa någonsin faktiskt, han var mjuk och uppmärksam och kändes liksom glad! :) Sen blev han lite spänd inne på banan, "domarhålet" var lite läskigt, men på filmen såg han inge spänd ut, är liksom mer en känsla. Kommer snarare upp lite i formen då och det är ju välkommet! :D Var nöjd att jag inte kände mig stressad under programmet vilket jag ofta gör, utan försökte höra tränarens röst i huvudet och göra en sak i taget.

Fick 67,234%, 5 på ökade traven som är, som Tulip skrev, nästan obligatorisk ;) Och sen 5 på mellangaloppen, jag började ta upp för tidigt, onödigt då han är så snabb tillbaka! Morr på mig själv där....Annars 8 på ena förvända och på ena enkla bytet vilket jag är jättenöjd med. Räckte till en tredjeplats så knäpphästen fick vara med prisutdelningen och göra bort sig...hihi
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Jag förstår dig absolut, det var verkligen hopplöst innan när man aldrig visst förrän en vecka innan. Själv är jag dock för snål för att åka längre än 7-8 mil, visst är dett kul att tävla men inte SÅ kul.

Håller med.. Hade gränsen 50 km men öka till 70... Nu senast ökade jag tom till 100 km för att se vad som kommer upp....
Nu står ju jag söder om Sthlm (precis vid E4) men sitter inte gärna och åker norr om stan. Men som sagt Gnesta-Nyköping är ju inga problem...
Däremot löste jag bara lokal licens i år så det begränsar ju mest... Nästa år siktar vi på MSV C så då blir de ju regionala klasser och därmed den "stora" licensen och mer att kunna välja mellan...
Dock måste jag sett "konstigt" för efter 30/10 har inte jag en enda tävling jag "vill" åka på förrens BRS i april... Men men som sagt ska jag upp till MSV C så behöver jag nog träna en hel del :)
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Faktum är att man faktiskt kna stå väldigt långt ner på reservlistan och ändå komma med, jag hade minst 15 före mig och det var massor efter mig som också kom med nu i helgen tex. Men visst vill man vara helt säker så kan man ju åka lite längre istället.

Jag är också förvånad över hur lätt det var att komma med, var själv väldigt skeptisk till nya systemet, men nu tycker jag det är mycket bättre än bortlottningen. Känns som man har mer kontroll nu.

Vi hade 45 reserver före oss till LB på Veda, och kom med. Men kanske är det svårare i de högre klasserna. Får se till våren.:)

Grattis till fint resultat.
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Tack! Tänker på dig ibland när jag tävlar, det är mycket tack vare dig att jag vågade prova på dom här klasserna ska du veta! ;)
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Tack! Tänker på dig ibland när jag tävlar, det är mycket tack vare dig att jag vågade prova på dom här klasserna ska du veta! ;)

Vågade prova... Du som sopar banan med oss andra ;). Du har inte funderat på att lära honom byta så att ni kan gå upp till MsvB också? Ni borde ju absolut ha där att göra, jag menar jag ligger ju många procentenheter efter dig och tänker försöka våga mig upp.
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Haha sopar banan, nu tar du i! ;) det skulle vara kul att prova någon gång men jag väntar tills min ridfröken säger till... :) jobbar väldigt mycket med formen och bärigheten och det måste bli stabilare först tror jag..klart du ska pröva! Men du bestämmer ju själv över dig och din häst, det gör inte jag..
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Hahaha, jag har 200km som smärtgräns... :angel:

Jag har 120km som smärtgräns! Men hur har ni däruppe, finns det många tävlingar inom en ganska tät radie?? Ja frågan är väl kanske mer till de som har 50 och 70 som smärtgräns kanske..
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingstråd september 2011

Haha sopar banan, nu tar du i! ;) det skulle vara kul att prova någon gång men jag väntar tills min ridfröken säger till... :) jobbar väldigt mycket med formen och bärigheten och det måste bli stabilare först tror jag..klart du ska pröva! Men du bestämmer ju själv över dig och din häst, det gör inte jag..

Jo det finns ju fördelar med att bestämma själv, plus att min ridfröken faktiskt tycker att jag ska testa. Jag är inte så rädd att misslyckas heller, vad är det värsta som kan hända liksom? Vi får dåliga poäng och domaren lider.. Dåliga poäng har vi fått förr och domaren har betalt ;) så inget av det känns som en rikskatastrof. Robban kan inte läsa protokoll så han lär inte lida (mer än vanligt) av om jag rider dåligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finaldags i Nations Cup, dit 17 nationer är kvalade - dock inte Sverige. Det är en av höjdpunkterna i ridsportvärlden kring...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Acto
·
  • Artikel
Hästnyheter September rullar på med stortävlingar - EM för unga i fälttävlan och unghäst-VM i hoppning står på agendan. Dessutom är det dags att...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fem dagar i februari fylls Göteborg och Scandinavium av topphästar och elitryttare. Här får du det senaste inifrån arenan och kan...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp