Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd september 2011

Sv: Tävlingstråd september 2011

..nädu, jag ligger lätt lägst i den här tråden! :p

I söndags var det LC:1 och LB:1 som gällde för mig och Jack, och det gick så utomordentligt bra! Lugn och fin, dock vågade jag inte rida på ordentligt i första programmet så vi var ojämna och lite hackiga i tempo och hand tyvärr. Men, vi tog oss igenom vårt tidigare problem- galopperna! Nu var det rätt varenda gång ÄVEN inne på banan. Första domaren var lite kinkig på en del saker, jag höll inte med om allt (något jag faktiskt brukar göra) men en del var huvudet på spiken! I LB så gick han toppen, dock var både han och jag lite trötta så jag orkade inte rida fram längningen i trav- och skritt. Men allt annat var klockrent och vi fick fina kommentarer! Dock är han fortfarande lite låg för LB, men det tar sig.

Vi är ännu några få procent från ett helt godkänt program, men vi höjde oss nästan 6% från i våras så det är på G :)

jacken_167861493.jpg
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Eller huuuur! :love:
Så jäkla ball!

Jag har alltid älskat silversvarta (ja alla former av 'silver' för den delen)isisar.
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Darini och jag har varit på Björkliden och tävlat lite i helgen..

Första klassen, MSVc1.
Darini och jag går just nu igenom en "vem har mest tålamod" period, och mitt mål var att han inte skulle tjura ihop och bli vresig.
Men, till min stora lycka (och förvåning), var han SÅÅ fin, att jag inte riktigt visste hur jag skulle rida. Jag bara satt och log..

Första tävlingen på Kandar, då jag envisats med att kunna visa hästen på vanligt tränsbett först. 67.86% och med hela åtta stycken 8or :D


Efter ca 6h väntan, var det dax för debuten i MSVb4. Darini var lika pigg och glad, men kändes lite trött i kroppen, han blev väldigt låg och stark, men känslan var över förväntan. 59%, och jag är super nöjd med honom. Förstår att han var låg och stark efter den lååånga väntan :) Fina hästen:love:
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Haha, ja svansen är fin när den är ren. Men hopplös att hålla vit:cool:
Hon är fem i år, men är i princip bara riden sen början av mars i år, och sen fick jag ju barn i april. Hon är i princip en tregångare. det skulle nog gå att ta fram tölt så småningom när hon byggt tillräckligt med styrka, men hon har väldigt lite lateralt i sig, så hon rids som vilken dressyrhäst som helst. Får bara vara ruskigt noga i övergångarna så hon inte får taktfel.
Tror hon är runt 143-145cm
 
Sv: Tävlingstråd september 2011

Tack!!

Vi tog till oss kritiken från igår och visade idag mer energi, elastisitet och uttryck! Detta resulterade i smått otroliga 80,6% i LA för ungponny! Totalt blev det brons och därmed tredje bästa 6-åringen i Sverige, hurra! Han fick suverän kritik och bedömdes vara en ponny för framtida mästerskap.

Jag är för dagen stolt ryttare och avundas ponnyns 13-åriga ägare som har framtiden för sig när det är dags att själv sitta upp i sadeln!

Bilder kommer tror jag!

Smakprov :love: (hoppas på att få resten i morgon)

32737752.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finaldags i Nations Cup, dit 17 nationer är kvalade - dock inte Sverige. Det är en av höjdpunkterna i ridsportvärlden kring...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Acto
·
  • Artikel
Hästnyheter September rullar på med stortävlingar - EM för unga i fälttävlan och unghäst-VM i hoppning står på agendan. Dessutom är det dags att...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fem dagar i februari fylls Göteborg och Scandinavium av topphästar och elitryttare. Här får du det senaste inifrån arenan och kan...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp