Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd!

Sv: Tävlingstråd!

Har redan fyllt i en sån här men tänkte uppdatera lite..



Ryttare
Namn:Caroline Sandberg
Ålder:15
Ridit islandshäst hur länge:typ sen jag var liten:P
Tränar för:Rider kurser för Erik Svantesson och Filippa Montan ibland

Häst (du kan skriva fler om du äger eller har tävlat fler än en häst)
Namn:Auda från löt
Ålder:11 snart
Stam:E:darri frá kampholt U:Randvi från Löt
Riden/tävlad hur länge:jag har tävlat henne 1 år men hon är tävlad innan
Bästa gångart:ökad tölt
Sämsta gångart:hrm..skritt och trav

Poäng/tid
Bästa totalpoäng i Lätt fyrgång:runt 4.4
Bästa totalpoäng i Lätt tölt:4.42
Bästa totalpoäng i V1:4.71
Bästa totalpoäng i F1:inte tävlat
Bästa totalpoäng i T1:4.06?
Bästa totalpoäng i T2:4.71(förtsa gången jag tävlade det)
Bästa totalpoäng i PP1:inte tävlat
Bästa totalpoäng i FS1:samma
Bästa tid i P1:samma
Bästa tid i P2:samma
Bästa tid i P3:samma
Bästa enskilda poäng:5.5 för ökad tölt

Din första tävling
Häst:Hlín från långnäs
Gren:LV
Poäng:3. nåt
Bild från första tävlingen (om du har):

Våren 2007
Mål:få 6.0 för den ökade tölten och ta mig till b klass i T2 och V1
Tävlingar:Skåne norrköping här nere..lite olika

Bilder
Lägg in lite tävlingsbilder! Obs! Länka så det inte blir för tungt för modemanvändare.

Övrigt
Vad vill du uppnå med ditt tävlande?Få mer erfarenheter..
Övriga kommentarer?GOtt nytt år:p :angel:


SNÄLLA kan du lägga in nån bild på din häst??:love: :)
 
Sv: Tävlingstråd!

Ryttare
Namn:Nicole
Ålder:14
Ridit islandshäst hur länge: Jag började rida islandshäst när jag var 11 men han kunde inte tölta, Jag började rida töltande Islandshsät för ett år sen.
Tränar för:Jag har tränat För en dressyrtränare Susanne Och Malin brännlund

Häst (du kan skriva fler om du äger eller har tävlat fler än en häst)
Namn:Bersi från Ängsö(var min förra häst som inte kunde tölta och den enda jag har tävlat på) Katla från Johanneslund(min nya som jag ska tävla på i sommar)
Ålder:Bersi 13, Katla 12
Stam:Bersi f: Fákur frá Saudárkróki m: Lotta frá stora-Vatnsskardi, Katla f: Fákur frá Saudárkróki m:Ljómidottir från Kuggenäs.
Riden/tävlad hur länge: Bersi Har blivit tävlad 2 gånger på provapåtävling. Och Katla har blivit tävlad av sin förra ägare i Pass, tölt, och fyrgång
Bästa gångart: Bersi skritt, Katla Tölt
Sämsta gångart:Bersi Tölt, Katla, Trav

Poäng/tid
Bästa totalpoäng i Lätt fyrgång: Bersi 3.5( när jag red) Katla 5.38(Det är poängen hon fick med sin förra ägare på alla.)
Bästa totalpoäng i Lätt tölt:Katla 5.58
Bästa totalpoäng i V1:
Bästa totalpoäng i F1:Katla 5.36
Bästa totalpoäng i T1:Katla 5.0
Bästa totalpoäng i T2:
Bästa totalpoäng i PP1:
Bästa totalpoäng i FS1:
Bästa tid i P1:
Bästa tid i P2:
Bästa tid i P3:
Bästa enskilda poäng:Bersi 5.0 Katla vet jag inte och alla resultat jag skrivit upp är dom som jag hittat på google.

Din första tävling.
Häst: Bersi
Gren: LV
Poäng: 3.5
Bild från första tävlingen (om du har):
6186985.jpg

6186986.jpg

6186988.jpg




Våren 2006
Mål:
Tävlingar:

Bilder
Lägg in lite tävlingsbilder! Obs! Länka så det inte blir för tungt för modemanvändare.
Eftersom Jag inte tävlat på Katla så lägger jag in 2 bilder hemifrån ;D
6187114.jpg

6187115.jpg



Övrigt
Vad vill du uppnå med ditt tävlande? Jag vill ha roligt bli bättre och försöka komma långt
Övriga kommentarer? Mina drömmar är väl att va med i sm men då skulle jag behöva en bättre häst och jag vill inte byta den jag har just nu i alla fall. Jag har haft henne ett år och hon är bra häst att börja tävla med, hon är lättöltad men man måste jobba och hon är svår att rida i allmänhet.
 
Sv: Tävlingstråd!

Jaså du har Bersi!
Jag har ridit honom en hel del för många år sedan. Hur går det med tölten på honom nu?

/Malin
 
Sv: Tävlingstråd!

Jaså du har Bersi!
Jag har ridit honom en hel del för många år sedan. Hur går det med tölten på honom nu?

/Malin

Jag hade honom men han jag kände att jag kunde inte det med tölten så bra så jag behövde en läromästare som hade tölten säker.. dessutom så var han lite halvslö så fort det var tal om att jobba. Men min familj hade honom i 4 år, och han var min i 2 år. Nu har han kommit till en familj där det är en 11-åring som rider honom men hennes mamma hjälper till och hon är duktig, jag har inte hört av dom på länge så jag vet inte om det går bra med tölten. Men när jag sålde honom så kunde han skrittölta eller hur man ska förklara.
 
Sv: Tävlingstråd!

Jaså du har Bersi!
Jag har ridit honom en hel del för många år sedan. Hur går det med tölten på honom nu?

/Malin

Kunde han tölta när du red honom? red du honom när han stog uppe i stockholm?
 
Sv: Tävlingstråd!

Bersi stod på försäljning på gården jag jobbar på ganska länge. Traven var mycket fin men tölt var inget att tala om. Det var bara grisepass. Något enstaka steg här och var tölt en bra dag men annars bara grispass eller trav och ibland vixlingar på det.
Det hjälpte inte att han gick so turridningshäst också...

De som köpte honom därifrån fick heller aldrig någon ordning på tölten vad jag vet.
Men söt som tusan är han!

/Malin
 
Sv: Tävlingstråd!

Vi köpte honom av Malin Brännlund när han kommit från Öland tror jag :confused: Det var en en lite äldre Kvinna som hade honom men hon vågade inte rida honom för han var för sprallig så hon hade honom ett år tror jag. Vi köpte honom när han var 8. Men jag tror inte att han kommer kunna få ren tölt han är för gammal för det, tror jag. Jag är ju ingen expert men han hade bara pass i sig.Men jag håller med söt som Tusan är han :love: jag saknar hans lugn och säkerhet nu när jag sålt honom för hästen jag har nu är inte så lugn hon är ganska sprallig. men jag skulle nog inte vilja ha tillbaka honom ändå :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingstråd!

*kl*

Shiiit här har vi en gammal tråd haha!
 
Sv: Tävlingstråd!

Kanske skulle göra en ny? Med uppdateringar... finns ju dom som bytt hästar och fått bättre resultat....
 

Liknande trådar

H
Islandshäst Ni måste hjälpa mig! Jag är totalt förvirrad alltså. Är ju inte sådär jätteinsatt i allt med isistävlingar. I sommar tänkte däremot jag...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: HanSomFlyger
·
S
Islandshäst Är sämst på förkortningar av islandsgrenar med risk för att låta korkad vad betyder följande [altså vilken gren står varje förkortning...
2
Svar
25
· Visningar
2 518
Senast: Michis
·
B
Islandshäst Åhh hjälp! Ska försöka ge mig ut på tävlingsbanan för första gången någonsin i år. Har planerat att debutera på Stormur endagars i...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: josse
·
Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
9 998
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp