Tagga någon i grupp på Facebook

Sasse

Trådstartare
Jag skriver ofta i grupper och vill ibland tagga ytterligare en person än den vars inlägg jag svarar på. Hur gör jag detta? Skriver jag bara namnet rätt och slätt blir det inte fetmarkerat, och personen får ingen notis om det. Har även försökt använda @ utan att lyckas.

Jag har försökt läsa hur jag ska göra via internet, men det enda som står är att jag ska välja bland namnen i listan som poppar upp. Bara det att ingen av de namnen är relevanta. Jag vill tagga en icke-vän som är medlem i gruppen ifråga, inte random Facebookvänner som inte ens är med i gruppen.

Hur gör man? Andra lyckas med att tagga, så omöjligt är det inte.
 
Jag skriver ofta i grupper och vill ibland tagga ytterligare en person än den vars inlägg jag svarar på. Hur gör jag detta? Skriver jag bara namnet rätt och slätt blir det inte fetmarkerat, och personen får ingen notis om det. Har även försökt använda @ utan att lyckas.

Jag har försökt läsa hur jag ska göra via internet, men det enda som står är att jag ska välja bland namnen i listan som poppar upp. Bara det att ingen av de namnen är relevanta. Jag vill tagga en icke-vän som är medlem i gruppen ifråga, inte random Facebookvänner som inte ens är med i gruppen.

Hur gör man? Andra lyckas med att tagga, så omöjligt är det inte.
För mig fungerar det om jag skriver @ och sedan hela personens namn, inkl efternamn alltså.
 
Man kan väl ha sitt konto inställt så att man inte kan bli taggad, och då går det inte vad du än försöker med.
 
Finns det någon funktion som gör att ens vänner kan tagga en, men inte utomstående? I så fall skulle det kanske kunna förklara varför vissa kan tagga och andra inte.
 
Nej, men som sagt, andra lyckas tagga personen. Om den haft inställningen att den inte kan taggas, borde väl inte andra kunna tagga den heller.

Man får godkänna taggningen. Jag har den inställningen då jag inte vill bli taggad hur som hellst. Jag får notis om att godkänna så den blir synlig. I hälften av fallen struntar jag i att godkänna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Skola & Jobb Jag har letat en bra stund nu efter personer med egen erfarenhet, men jag lyckas inte. Jag ska försöka sammanfatta mig kort. Det är...
2
Svar
21
· Visningar
3 203
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag administrerar en sida på Facebook, en sida som skulle göra sig bra i en del grupper. Jag kunde då kommentera som sidan och inte som...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Vanligtvis när jag skriver en text och börjar skriva personens namn så kommer ju hela namnet upp och jag kan tagga den personen. Nu...
Svar
10
· Visningar
2 952
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp