Cyllene

Trådstartare
Finns det någon som har erfarenhet av en sån här takvagga:

Vaggan_Knoppa_200px.jpg

Vi har ett litet smalt sovrum som dessutom ligger på övervåningen, så det känns inte aktuellt att bebis sover i vagn i början, och det blir svårt att få plats med stor spjälsäng.

Den här verkar också riktigt smart:

troll_bedside_crib-261.jpg

Tips och råd till en som har noll koll? Och väldigt gott om tid... :D

Sv: Takvagga

Vår dotter sov i hårdliften till vagnen (då behöver man ju aldig släpa med själva vagnen vilket var smidigt) på vårt golv första månaden ungefär sen flyttade hon till spjälsäng i eget rum.

Rent spontant så känns det väl som att alternativ två kan användas längre än vaggan. Snart nog börjar dom ju sätta sig upp! Det finn många olika exempel på alt två har jag sett. Så klart olika prisklasser oxå! Den där vaggan vill jag minnas är hiskeligt dyr!

Jag skulle välja alternativ två om jag fick välja. Detta för att kunna ha bebis så nära som möjligt, fy katten för att behöva resa sig för att lyfta upp bebis varenda gång h*n vill äta på natten, då är det enklare att bara flytta intill, amma och rulla tillbaka:laugh:

Det beror helt på vad de kostar. Vaggor, korgar, etc har en så extremt kort användningstid, kanske ett par månader, sen vill man ha en säkrare lösning som de inte kan rulla sig ur. Och de första månaderna har nog de flesta barnet hos sig i sängen för att slippa gå upp och amma. Det låter så himla finurligt när man läser om de där vaggorna (jag var själv väldigt sugen på en leandervagga och det finns även en modell som heter baby ro) och de ser jättefina ut men med tanke på deras väldigt korta användningstid så skulle jag skippa den investeringen. Vill man ha något som gungar lite så kan man köpa en sk babyhängmatta (googla) som man fäster i en spjälsäng, de är billigare. Annars kan man ju använda vagnen eller såna där vyssan lull fötter som gör att spjälsängen kan gungas lite.

Ja, det kryllar av de här olika varianterna på blocket och många skriver att de knappt är använda.

Vi har en väldigt fin korg vi funderar på att klä samt bygga ett stadigt "stativ" åt. Det kanske går lika bra egentligen...

Men hur ska ni göra sen då när de första månaderna är över? Får ni inte plats alls med en (spjäl)säng?

fy katten för att behöva resa sig för att lyfta upp bebis varenda gång h*n vill äta på natten, då är det enklare att bara flytta intill, amma och rulla tillbaka:laugh:

Rulla tillbaka? Jag slocknade alltid när jag ammade Rasmus, vakna till sen på natten av att tutten var slut så då var de bara att byta sida och sen fortsätta sova. Knappt jag kunde hålla mig vaken på dagtid när jag amma ;)

Vi har en väldigt fin korg vi funderar på att klä samt bygga ett stadigt "stativ" åt. Det kanske går lika bra egentligen...

Min far monterade en korg på ett TV stativ från äldre stenåldern till mina barn:).
Stabilt, och det var mycket praktiskt med hjul. Mamma sydde något tyg som hängde ner lite över så det inte syntes så mycket.

Jodå, det går att klämma in en spjälsäng, och sen finns det ett eget rum precus utanför vårt sovrum! Letar bara lite olika alternativ.

Aha! Tänkte att det var lite kortsiktigt om ni ändå måste ha en en spjälis (el. dylikt) förr eller senare...

Jodå, jag somnar också, men numera rullar jag tillbaka automatiskt när Ludvig släpper taget. Jag får groteskt ont i kroppen av att ligga på sidan hela nmatten, så det är väl självbevarelsedrift antar jag :D

Ja, det kryllar av de här olika varianterna på blocket och många skriver att de knappt är använda.

Vi hade en korg åt våra ungar, som vi satte band under/runt och hängde upp i vår himmelssäng i fotändan.
Jättepraktiskt eftersom man lätt kunde gunga dem till sömns efter amningen.

När dom blev för stora för korgen flyttade dom in i spjälsäng i eget rum. Då sov de mycket bättre hela nätter, eftersom de fick sova i fred, utan att väckas av våra ljud när de var uppe i lättsömn.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 785
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 816
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 069
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka