Tålig digitalkamera?

Andorra

Trådstartare
Funderar på att köpa en liten digitalkamera till sambon i julklapp. Tanken är att han ska kunna ha med sig den när han bl a jagar så den måste tåla fukt eftersom de är ute och jagar i alla möjliga väder. Vilka kameror ska jag titta på?

Sv: Tålig digitalkamera?

köp en bra kameraväska som skyddar så kanske själva kameran spelar mindre roll? Vet inte hur det är med vädertätningar på icke systemkameror.... antagligen inte så vanligt? Smidig kamera att ha med över allt är Canons ixusar.. små smidiga och presterar mkt bra. Min pappa har haft med sin på älgjakt några ggr (i fodral) och det har gått bra :)

Vi har 2 ixusar (min gamla och sonens) och jag tycker dom är bra men hur de fungerar om man ska släpa runt på dom i alla väder vet jag inte. Visst finns det kameror som man kan fota under vatten med? Det kanske vore något. De måste ju vara fuktskyddade iaf.

Jag har en Olympus mju 1030SW som är vattensäker till 10m djup, "överkörbar" till 100 kg, går att tappa från 1,5m höjd utan problem, tål sand osv. MYCKET tålig kamera alltså. Går på nånstans 3.300 kr har jag för mig.

Och vi har "lillebror" mju 790, sambon har haft med sig den när han varit ute med hemvärnet på brandbekämpning och bland annat blivit vattenbombad när han hade den i fickan ;) Förutom en lätt röklukt ett par veckor efteråt mådde kameran alldeles utmärkt. Tycker den tar helt okej bilder också.
Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb816155

Och vi har "lillebror" mju 790, sambon har haft med sig den när han varit ute med hemvärnet på brandbekämpning och bland annat blivit vattenbombad när han hade den i fickan ;) Förutom en lätt röklukt ett par veckor efteråt mådde kameran alldeles utmärkt. Tycker den tar helt okej bilder också.
Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb816155

Vi har också en stöt och vattensäker olympus.... vi har dykt och snorklat med den i karibien!!!! HELNöJDA är vi med den kameran- ett litet underverk!!!!!

Med särskilt kamerahus kan man dyka ner till 40 meter. Annars max 3 meters djup!

/KT

Jag har också en Olympus mju, men lite äldre modell som vi brukar kalla "tvålen" :) Har ett vattentätt hus till den som faktiskt var så smidigt att det satt på mest hela tiden, som ett extra skydd mot snö och regn :)

Du kan titta på Pentax Optio W60.
Vattentät och tålig, 10 Mpixlar, 5X zoom.

Är den snabb och blir det bra bilder? Hur är den i olika ljusförhållanden och när föremålen rör på sig?

Sökte och hittade den hos ka*eraex*erten. Är det OK att handla där i från? Är ingen fan av att handla via internet nämligen.

Är den snabb och blir det bra bilder? Hur är den i olika ljusförhållanden och när föremålen rör på sig?

Sökte och hittade den hos ka*eraex*erten. Är det OK att handla där i från? Är ingen fan av att handla via internet nämligen.

Bra bilder för att vara kompakt ;)

Den här vågen är fotad på nära håll, som du vet rör sig vatten ganska fort:

vag.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 691
Senast: Dentaku
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Jahopp
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 271
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21