Tälta med spädbarn..

Humelibumlan

Trådstartare
Vi ska kanske tälta i helgen o jag har en dotter på 1 månad...

Nu slog det mig lite nojjigt att det kanske inte är så bra att tälta med en så liten? Men jag kan inte direkt komma på någon anledning för att det inte skulle vara en bra idé?

Hon kommer såklart ha lämpliga kläder o få sova i ligginsatsen till vagnen...

Sv: Tälta med spädbarn..

Det är säkert inga problem, det handlar bara om inställning! :D

Det jag kan tänka mig i så fall är väl om det är väldigt fuktigt och kallt, att man behöver vara lite extra noga med att skydda det lilla livet, men det är klart att det går bra!

Själv har jag just varit på SM för islandshästar med min femmånaders, och trots ösregn (så mycket hade det inte regnat i Västeråstrakten på 40 år), lervälling och ruggigt, blåsigt väder, var det inga som helst problem (detta trots att lillan helst inte ville sitta i vagnen!). Allt går bara man vill och tänker lite extra på att skydda det lilla livet från väta, blåst och kyla (och sol förståss).

//Julia

Sv: Tälta med spädbarn..

Oki, tack :)

Jag har fördelen att ha ett barn som får hicka så fort hon blir det minsta kall så det lär jag väl bli varse om hon tycker det är för kallt. ;)

Blir det helt oväder får vi väl sova i bilen eller åka hem, inte svårare än så?

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 720
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Bullen22
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
849
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka