tamråttor

Y

yodi

i våras köpte jag två tamråtts flickor, nu har jag tyvär fått lov att avliva den ena pga en tumör i halsen. :cry:

och nu funderar jag på den andra lilla damen, hon är ju fortfarande väldigt ung och har just blivit av med sin lekkompis :(

kan man släppa i hopp henne med en ny ung rått fröken eller måste hon förbli ensam :(

och är det någon som kan rekomendera en zoo afär i skåne där dom säljer råttor, köpte dom här av en privat uppfödare som tyvär inte ska ta fler kullar.
 
jag var och köpte en kompis åt henne i går och det gick bra att släpa i hopp dom. :)
 
Vad roligt! :) Hoppas det går bra i fortsättningen också! :)
Köpte du henne från en uppfödare eller zooaffär? Köper man i zooaffär ska man ju ha den nya i karantän några veckor innan man släpper ihop den med de gamla råttorna, så att den nya inte har med sig sjukdomar.
 
jag köpte henne i en zoo affär,jag vet att man helst ska ha dom i karantän men den kvarvarande rotisen blev så deprimerad av att vara själv, hon vare sig åt eller drak, hon låg bara i hoppa krupen i ett hörn av buren, så jag changsade och släpte i hopp dom på en gång, dom andra råttorna såg friska och krya ut så jag får hoppas på det bästa. men det viktigaste är att lillan är glad och äter igen :bump:
 
Hoppas det går bra då. Ibland kan råttorna bära på ett virus som inte är synligt så det visar sig först efteråt. Därför är en karantän på sex veckor bra. Men blev hon så deprimerad av att vara själv så var det kanske värt risken.

/Maria
 
va synn :( men de va ju tur att du skaffade en annan men va bara försiktig så att ingen av dom blir sjuka... man vet ju aldrig va den nya råttan bär på...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 138
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 016
Senast: MattiZ
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 597
Senast: Ekblomma
·
C
Övr. Djur mycket goda råd önskas! vet inte längre vad jag ska ta mig till! har i nuläget tre unga gerbiler och min tid med dem har varit ett enda...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp