Tandgnissling

hofi

Trådstartare
Jag har en 5 1/2 årig kastrerad han katt som börjat gnissla tänderna???? Någon som har varit med om detta? Har tittat i munnen på honom och hittar inget onormalt. Han är rund och glad som vanligt. Beter sig som vanligt förutom att han gnisslar tänder

Sv: Tandgnissling

Det händer att min gamling gör likadant.
Och vet har då sagt att han troligtvis har en tand som är lite "vickig", och när jag sen tar ett finger och drar det fram och tillbaka på utsidan av tänderna slutar det gnissla.

Någon gång har jag hittat ett morrhår som fastnat mellan tänderna och då har det också slutat gnissla när jag tagit bort det.

Be din vet kolla tänderna vid nästa vaccineringsbesök :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 297
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 132
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: Asko
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka