Bukefalos 28 år!

Tandlossning?!

C

corona

Har upptäckt att båda mina siameser saknar en eller ett par smågaddar längst fram i munnen!! :eek:

Kan det bero på avsaknad av ngn vitamin eller så? Eller har det troligtvis skett av skada?

Någon som vet vad det skulle kunna bero på?
 
Sv: Tandlossning?!

corona skrev:
Har upptäckt att båda mina siameser saknar en eller ett par smågaddar längst fram i munnen!! :eek:

Kan det bero på avsaknad av ngn vitamin eller så? Eller har det troligtvis skett av skada?

Någon som vet vad det skulle kunna bero på?

Hur gamla är de?
 
Sv: Tandlossning?!

Har hört från "siamesfolk" att tandförluster hos siames är något som ökat på sistone så det är antagligen "helt vanlig tandförlust" och inte någon brist som orsakat det.
 
Sv: Tandlossning?!

Ahaaa.... :idea:

Men konstigt ändå... :confused:



Tack för ditt svar! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 178
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 755
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp