Tandtekniker frias från djurplågeri

Spännande att det nu finns prejudicerande fall ang tekniken!
Går inte att slå fast att det orsakat skadorna, betyder bara att något brott inte kan styrkas.
Långsökt att läsa det som prejudicerande om tekniken. De har knappast uttalat sig om den som bra eller dålig alt. lämplig eller olämplig?

Går inte att slå fast att det orsakat skadorna, betyder bara att något brott inte kan styrkas.
Långsökt att läsa det som prejudicerande om tekniken. De har knappast uttalat sig om den som bra eller dålig alt. lämplig eller olämplig?

Jag känner flera som närvarade vi rättegången som experter. Så jag vet lite mer än vad som står på nätet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Travkusken och tränaren Stefan Edin åtalades för djurplågeri. Men nu frias han från anklagelserna. – Det har varit gnagande länge i...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En travprofil från Västernorrland har friats från anklagelser om djurplågeri. Mannen var misstänkt för att ha utsatt hästen för lidande...
Svar
0
· Visningar
63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tingsrätten dömde 70-åringen för vårdslöshet i trafik för att ha kört på en häst. Hovrätten bedömer dock att det enda beviset för...
Svar
0
· Visningar
246
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen ska ha piskat hästen två gånger under tävlingen men rätten anser inte att det rör sig om djurplågeri då det inte är utrett att...
Svar
0
· Visningar
74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet