Nu har jag fått nog.

Lagade en tand i onsdags. En djup lagning som. Det var lite osäkert om den kunde lagas men vi försökte ändå.

Tandläkaren sa att jag kunde ha lite värk med tanke på hur djupt det var och det har jag haft men nu har det blivit värre. Jag kan inte ens nudda tanden utan att det gör fruktansvärt ont. Började tidigt i morse och har bara blivit värre. Kunde knappt äta frukost ens.

I morgon blir det alltså att ringa tandläkaren och höra om detta verkligen är normalt eller om det är kört för min tand. Bara tanken på att dra ut den gör mig lite illamående men hellre det än det här för det är då fan inte skönt :cry:
 

Nu har jag fått nog.

Lagade en tand i onsdags. En djup lagning som. Det var lite osäkert om den kunde lagas men vi försökte ändå.

Tandläkaren sa att jag kunde ha lite värk med tanke på hur djupt det var och det har jag haft men nu har det blivit värre. Jag kan inte ens nudda tanden utan att det gör fruktansvärt ont. Började tidigt i morse och har bara blivit värre. Kunde knappt äta frukost ens.

I morgon blir det alltså att ringa tandläkaren och höra om detta verkligen är normalt eller om det är kört för min tand. Bara tanken på att dra ut den gör mig lite illamående men hellre det än det här för det är då fan inte skönt :cry:
Jag har dragit ut 5 tänder, så skönt att slippa smärtan
 
Jag har dragit ut 5 tänder, så skönt att slippa smärtan

Jag förstår det. Tandvärk är tortyr. Jag har dock haft tandläkarskräck länge även fast det blivit bättre. Jag har verktygen att stoppa eventuell panik nuförtiden och gör nästan vad som helst för att slippa detta.
 
hade liknande som dig, men i mitt fall var problemet att de inte slipat ner lagningen tillräcklig vilket gjorde att jag överbelastade tanden.

Till mig sa de att alternativet var rotfyllning.
 
Man har ofta tandvärk efter en lagning. Jag har lagat flera tänder och har haft ont i alla under en ganska lång tid efter. Senaste gången hade jag även fruktansvärda ilningar i tanden ett par månader efter lagningen. Kunde inte äta eller dricka något som inte var kroppstempererat utan att det blixtrade i hela käken. Det har gått över med tiden men det var inte roligt medan det pågick.
 
hade liknande som dig, men i mitt fall var problemet att de inte slipat ner lagningen tillräcklig vilket gjorde att jag överbelastade tanden.

Till mig sa de att alternativet var rotfyllning.

Jag har redan sagt ifrån rotfyllning. Jag vägrar. Drar hellre ut.
 
Man har ofta tandvärk efter en lagning. Jag har lagat flera tänder och har haft ont i alla under en ganska lång tid efter. Senaste gången hade jag även fruktansvärda ilningar i tanden ett par månader efter lagningen. Kunde inte äta eller dricka något som inte var kroppstempererat utan att det blixtrade i hela käken. Det har gått över med tiden men det var inte roligt medan det pågick.

Höll på att bli fullständigt galen förut och hittade några bortglömda tramadol i medicinlådan. Såhär sex timmar efter intag börjar värken släppa. Jag hoppas att jag är bättre i morgon. Vill ju verkligen inte behöva ta bort tanden egentligen.
 
Höll på att bli fullständigt galen förut och hittade några bortglömda tramadol i medicinlådan. Såhär sex timmar efter intag börjar värken släppa. Jag hoppas att jag är bättre i morgon. Vill ju verkligen inte behöva ta bort tanden egentligen.
Tror tanden kommer klara sig om man bara orkar härda ut tills nerven vant sig vid det nya.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 601
Senast: enough
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 447
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Idag var mitt sista besök hos tandläkaren. Det är ju kul att komma dit nu. Prata lite musik med den ena som är metalfan precis som jag...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp