Tangent som lossnat

addicted

Trådstartare
Satt och pluggade nu ikväll, med datorn framför mig och ett kollegieblock vid datorn. På något sätt hamnade spiralen på kollegieblocket mellan två tangenter på tangentbordet och när jag skulle flytta kollegieblocket lossnade den ena.

Går det få dit den igen själv, eller får jag lära mig att leva utan den?

(Befinner mig inte i Sverige, så vet inte riktigt var jag skulle kunna få hjälp om jag behöver lämna in den).

Sv: Tangent som lossnat

Tryck dit den. Svårare än så är det inte. På normala tangentbord är tangenterna gjorda för att kunna tas loss och sättas tillbaka om man skulle behöva rengöra tangentbordet.

Tangentbord på laptops är det dock inte alltid möjligt att sätta tillbaka tangenterna då de ibland sitter fast permanent, men på sådana tangentbord brukar de sitta så hårt att du måste bryta loss tangenten med ganska mycket kraft för att den ska gå sönder och lossna. Så om den lossnade av spiralen på ditt block så är det bara att trycka dit den.

Sv: Tangent som lossnat

Jag försökte göra det lite snabbt igår (var dock ganska trött). Tangenten är liksom i tre delar. En fyrkantig, en rund, och så själva bokstaven. Får se om jag lyckas lista ut hur det ska sitta!.

Tack iaf! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 427
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Sharpless
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 768
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 676
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka