Tänk att täcken är så roliga...

Svamlan

Trådstartare
vad är det som är så roligt med dem eg? Ponnyn vi nyligen köpt kom med en uppsättning täcken varav ETT utetäcke som fick godkänt av mig, alla andra sådana gamla saker som sitter illa och ger skav på en gång. Det enda utetäckets spännen gick förståss sönder efter bara några veckor så det måste in på lagning. Så nu har jag köpt ett nytt Bucas utetäcke. Sen klickade jag hem ett helt sproilans nytt Bucas Celtic light-täcke på Tradera för 250 kr!!!:). Känner mig mkt nöjd över det....sen kom min filt idag äntligen - en Shires golden stripe:love:. Och nu sitter jag här och funderar över ett HW amigo 150 g att ha vid lite varmare väderlek....är jag helt dum. Jag menar, det är vår B-ponny?!! Men det är SÅ kul. Och filten kan vi ju faktiskt ha till flera hästar. Faktiskt;).

Sv: Tänk att täcken är så roliga...

Jag förstår inte (ärligt alltså) varför det är så kul att köpa massa skitutetäcken "bara för att det var fin färg" etc? Det förstår jag mig inte på öht. Täcken (ute och stalltäcken främst som hästen bär lång tid och ev oxå rör sig väldigt mycket i) kan störa så oerhört mycket så jag fattar inte varför man bara köper för att de är snygga?

Okej om man letar efter en modell som sitter bra på ens häst, då kan man ju behöva testa olika! Men annars?

Varför skulle det vara fånigt att skaffa bra grejer till en B-ponny? Jag blir så arg när jag läser här på Buke om folk som t ex inte vill lägga ut pengar på en anständig sadel till ungarnas shettis för att då kostar sadeln mer än hästen.

Jag har alltid sett till att min 89 cm höga shettis haft vettiga täcken som sitter bra. Köpte ett Mark Todd utetäcke åt honom senast igår. Tycker för övrigt att det lönar sig att köpa kvalitetstäcken, han fick specialsydda täcken från Mias och Hansbos randiga svettäcke för 14-15 år sedan och de är fortfarande fullt användbara.

Nämen jag menade egentligen inte att det var att han var b-ponny (fast jag såg att jag skrev lite så). Det var snarare det att det inte var MIN häst på det viset och att jag springer och köper saker som vi kanske inte alltid behöver;). Men det är så roligt.

Vår shettis har också bra täcken. Eller hade*hrmpf* för hans hagkompis har snällt nog sabbat det ena helt och det andra har stått emot länge men nu är det en reva även där. Så han får gå utan nu när det är plus... och så ska jag köpa sånt anti-bitmedel.

Hela underforumet Utrustning är väl ett bevis på att det är väldigt kul att köpa saker till hästen... :D

Hela underforumet Utrustning är väl ett bevis på att det är väldigt kul att köpa saker till hästen... :D

:rofl:

Man man måste ju få diskutera alla nyförvärv!

Finns kanske någon tråkig tråd om sadelinpassning och annat tjafs också, men det viktigaste är ju ändå färg och rolig brodyr :D ;)

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 122
Senast: lomuxx
·
Utrustning Vi har för tillfället ett stalltäcke inne, Bucas celtic light. Ovanpå det har han ett 200g HW Rhino täcke ute. Nu är det ca -5°. När det... 2
Svar
24
· Visningar
2 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka