Tänka på vid sadelköp??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Maxmax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 976
M

Maxmax

Jag ska köpa en ny sadel till min häst.
Han är lite svankig och markanta bogblad. Han är normal bred över ryggen och medel till hög manke om man kan säga så?! ;)

Vad bör man tänka på när man ska köpa en sadel??

Sv: Tänka på vid sadelköp??

Oki. Men om man ska köpa en sadel från tex Hööks då. VArt kan man få tag på en sadelprovare som är opartisk då??
Vill inte att sadelprovaren ska sälja egna sadlar, då kan dom försöka att propsa på en deras sadel.

Jag hade ut dem från Strömsholms Sadelmakeri hon hade med sig lite olika sadlar beg o nya plus att hon provade ut alla sadlar jag själv hade hemma. Vi kom fram till att en av mina egna sadlar en Crown låg bäst. De åker säkert ut till Eskilstuna området också ring och kolla med dem!

Vad tar dom att komma ut och prova ut sadel??

Det beror ju på hur långt det är till dig (milersättning) sedan är det en grundavgift. Jag betalade då 300kr har 2,5mil till Strömsholm.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jane Austen eller Jane Eyre
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur