Tankar om Ecotic!

Sv: Tankar om Ecotic!

Jag har tre devons (är uppfödare). Bilden på devons är två av mina katter, den röda är Poppy och den gråaktiga Luna.
Har träffat en hel del cornish, och de är trevliga men jag tycker devon är lite mer "öppna" och framåt.
La perm har jag träffat på utställning bara. De är ännu rätt ovanliga. Det tycks att ljusa la permer har mjuk päls medan märka har riktigt sträv.
Selkirk och german har jag inte träffat.
 
Sv: Tankar om Ecotic!

Cornish är väl den som jag helst skulle vilja ha och som jag tkr är fulast av alla :D...

Varför vill du ha en cornish om du tycker den är ful då? De är ju en helt "medel" kategori-3-ras, de allra flesta raser inom kategorin har ett liknande temperament (även om jag tycker att cornish tillhör de "tråkigare" raserna av de som anses vara högsociala). Ocicat och burmilla ligger mycket nära cornish temperamnetsmässigt, medan korat, burma och aby är lika DRX-"raketbränsle" med mycket påhitt och idéer.
 
Sv: Tankar om Ecotic!

Bra fråga. Ingen aning faktiskt, bara känns som att det är en kattras jag skulle passa tillsammans med.

Tror jag avvaktar ett tag tills jag kan bestämma mig. Kollar runt på nätet, ska besöka uppfödare och sen så har jag varit en del på ett katthem och kollat om det finns nån där för mig. Kanske är det meningen att jag inte ska ha katt? Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag vill. Lite tröttsamt. Tror det skulle vara jätteroligt med katt, men har ju så många andra djur att det kanske bara är dumt att skaffa sig en katt.

Nä ja blir tokig! Kommer inge vart med mig själv :crazy:. Kommer säkert inte alls bli den sortens katt jag tänkt mig, brukar alltid vara så att det blir anorlunda än jag först tänkt mig.

Äh ja jiddrar bara känns det som. Får nog fundra lite till och fortsätta kolla runt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 901
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 530
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 213
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp