Sv: Tankar om regler för hundklubben
Vem sa att du skulle träffa nya människor att öva med hela tiden? Du hade ju några bekanta med äldre hundar som du träffade ibland. Eller missförstod jag? Det är där du ska börja. Sedan kanske det tar någon månad eller två innan hunden är redo att göra samma övning med helt nya hundar. Då har du kanske hunnit börja på allmänlydnadskurs och kan då fråga om det finns fler i gruppen som vill träna med dig.
Tack för bra tips, men svårt att hitta nya människor att öva med hela tiden. Det finns oftast 3 olika sorters hundfolk man stöter på. De som promt ska ha fram sin hund att leka/hälsa, de som bara går förbi med näsan i vädret och inte ens hejjar fast man möter dem flera gånger i veckan, samt de som själv har problem vid möten och går omvägar förbi. De som har näsan i vädret har oftast bra pli på hunden, så de brukar jag försöka möta för att öva min egen![]()
Vem sa att du skulle träffa nya människor att öva med hela tiden? Du hade ju några bekanta med äldre hundar som du träffade ibland. Eller missförstod jag? Det är där du ska börja. Sedan kanske det tar någon månad eller två innan hunden är redo att göra samma övning med helt nya hundar. Då har du kanske hunnit börja på allmänlydnadskurs och kan då fråga om det finns fler i gruppen som vill träna med dig.