Tankeläsare måste man vara tydligen

Och det där kändes (återigen) som relevanta inlägg i en känslig tråd? Eller kanske Gammeln inte vet vad som kan hända om man konfronterar en man som är verbalt misshandlande? Det kan lätt gå över i fysisk misshandel så det är inte något att käckt raljera om.

@beppe: Jag hoppas du är rädd om dig och inser att du är värdefull och inte gjort något fel. Du ska inte bli behandlad så där, det förtjänar ingen.
Sån skit ska man inte behöva ta. Jag tycker inte han ska komma undan så lätt. :mad:
 
Det är inte det som är relevant, det är att förhoppningsvis klarar TS så fort som möjligt av att ändra sin situation (med eller utan sin partner). Att trycka till någon eller "ta hämnd" är inte viktigt.
Jag anser att du utsätter mig för könsdiskriminering. Så fort jag klankar ner på en sambo som är elak så är du där med dina pekpinnar. Varför kan du inte ge dom andra (kvinnor) som också klankar ner på sambon dina pekpinnar. Varför just mig? Nu gäller det inte enbart den här tråden utan även tidigare. Även om jag är man så har jag lika stor rätt att klanka ner på sambon som vad ni har utan att behöva ta skit.

Men så fort det är en kvinna som är skitstöveln så är det minsann inte lika kul att klanka ner på den kvinnliga sambon. Varför det? Skitstöveln som skitstövel kan jag tycka
 
Jag anser att du utsätter mig för könsdiskriminering. Så fort jag klankar ner på en sambo som är elak så är du där med dina pekpinnar. Varför kan du inte ge dom andra (kvinnor) som också klankar ner på sambon dina pekpinnar. Varför just mig? Nu gäller det inte enbart den här tråden utan även tidigare. Även om jag är man så har jag lika stor rätt att klanka ner på sambon som vad ni har utan att behöva ta skit.

Men så fort det är en kvinna som är skitstöveln så är det minsann inte lika kul att klanka ner på den kvinnliga sambon. Varför det? Skitstöveln som skitstövel kan jag tycka

Kan du visa var jag utsatt dig för könsdiskriminering eller gett dig pekpinnar? Jag anser nämligen att en idiot är en idiot oavsett kön. Hade en kvinna behandlat en man så som TS beskriver det hade jag ansett att det var lika vidrigt. Systematisk psykisk misshandel är inte att "klanka ner" på någon och jäkligt förminskande och bagatelliserande. Ungefär som när polisen kallar ett mord på en kvinna utfört av hennes partner "en familjetragedi" :yuck: Det är ett mord, inget annat. Ingen har dessutom rätt att behandla någon annan illa, oavsett kön.

Statistiskt vet vi att det farligaste en kvinna kan göra är att ha en manlig partner. Givetvis finns det kvinnor som misshandlar sina män men det är inte lika vanligt som motsatsen och det slutar också betydligt mer sällan i mord/dråp.

Gillar du inte det jag skriver är det fritt fram för dig att ignorera mig :grin:

@beppe: Förlåt för OT.
 
Kan du visa var jag utsatt dig för könsdiskriminering eller gett dig pekpinnar? Jag anser nämligen att en idiot är en idiot oavsett kön. Hade en kvinna behandlat en man så som TS beskriver det hade jag ansett att det var lika vidrigt. Systematisk psykisk misshandel är inte att "klanka ner" på någon och jäkligt förminskande och bagatelliserande. Ungefär som när polisen kallar ett mord på en kvinna utfört av hennes partner "en familjetragedi" :yuck: Det är ett mord, inget annat. Ingen har dessutom rätt att behandla någon annan illa, oavsett kön.

Statistiskt vet vi att det farligaste en kvinna kan göra är att ha en manlig partner. Givetvis finns det kvinnor som misshandlar sina män men det är inte lika vanligt som motsatsen och det slutar också betydligt mer sällan i mord/dråp.

Gillar du inte det jag skriver är det fritt fram för dig att ignorera mig :grin:

@beppe: Förlåt för OT.
Men jag skrev ju DET. Jag kritiserade sambon och det gjorde flera andra kvinnor här också MEN det var jag (som man) som fick ta skit från dig. Dom andra (kvinnorna) som också kritiserade och ville hämnas på sambon dom slapp ta skit från dig. Det är väl om nåt könsdiskriminerande från dig.
 
Jag fattar inte att människor vill leva i förhållanden där man är taskig mot varandra. Visst kan alla bli arga, men att parterna regelbundet skriker åt varandra, säger elaka saker etc - varför har man det så?

TS, är du medveten om att det inte är "normalt" och inget du ska behöva stå ut med? Har du förklarat för din man att du tar illa upp? Om du har gjort det och han skiter i det - avsluta det hela. Han kommer inte att ändra sig.

Han kommer inte att ändra sig, that's for sure. Även om han säger att han ska ändra sig.

Jag hade oxå en sån där idiotjävel på halsen ett tag, som betedde sig som din idiot gör. Efter många om och men fick jag fanskapet ur huset, och efteråt var jag helt slut.

Det allra värsta var att jag hela tiden, under dom tre månader det tog att få ut honom, fick spela go och glad kexchoklad. För min egen skull, för att kunna styra honom i den riktning jag ville ha honom. För att hålla honom lugn. För han är dr Jekyll & mr Hyde och minsta upprörd han blev så direkt fanns mr Hyde framför en.

Så jävla sjukt.

Men, jag stod inte ensam under dessa tre månader, jag hade mina vänner som fanns vid min sida i det dolda. Han fick inget veta, han trodde att jag var ensam. Å andra sidan visste han om min styrka, som han själv uttryckte det "du kommer aldrig kunna ha ett förhållande, du har så jävla bra självförtroende att du är helt sjuk i huvet. Ingen kommer vilja ha dig för det"

:D

Du hör ju själv ts, det där är inte normalt beteende. Någonstans.

En loser är en svag liten skitmänniska som man mår bäst av att vara utan :yuck:

Men en så livsläxa jag lärde mig, den är guld värd! :bow: Kommer aldrig befatta mig med någon av detta slag igen.
 
Senast ändrad:
Men jag skrev ju DET. Jag kritiserade sambon och det gjorde flera andra kvinnor här också MEN det var jag (som man) som fick ta skit från dig. Dom andra (kvinnorna) som också kritiserade och ville hämnas på sambon dom slapp ta skit från dig. Det är väl om nåt könsdiskriminerande från dig.

Fast om jag läser tråden så är det ingen annan som föreslagit hämnd eller ställa mot väggen. Och @athena_arabians konstaterade mest att det är en farlig väg att gå med en sån läskig typ som TS beskriver. Känner du att du blir diskriminerad och får ta skit av ett sånt konstaterande?
 
Men jag skrev ju DET. Jag kritiserade sambon och det gjorde flera andra kvinnor här också MEN det var jag (som man) som fick ta skit från dig. Dom andra (kvinnorna) som också kritiserade och ville hämnas på sambon dom slapp ta skit från dig. Det är väl om nåt könsdiskriminerande från dig.
Men nu får du väl ge dig. Det är ingen annan än du som skrivit något om hämnd, alla andra har skrivit att TS förtjänar bättre och bär lämna sin sambo. Du däremot, yrar om att ställa mot väggen och rulla i tjära? Och så fort du får lite befogad kritik så drar du på dig offerkoftan och gnäller om diskriminering. Starta en egen tråd i så fall, men sluta kapa TS (viktiga) tråd!

TS - andra har redan sagt allt som behöver sägas, så jag ber om ursäkt för OT och hoppas du fattar kloka beslut i framtiden.
 
Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.
 
Men nu får du väl ge dig. Det är ingen annan än du som skrivit något om hämnd, alla andra har skrivit att TS förtjänar bättre och bär lämna sin sambo.
Jasså. Här vill man hämnas och så kallar man sambon både det ena och det andra. Och dom kommer undan med det utan att behöva ta skit
Och i fortsättningen kan han laga sin egen mat och göra sin egen disk, medan du är lycklig någon annan stans![/QUOT

Din slavägare menar du?

Där kan han sitta i sitt mörka hörn och gorma om någonting annat medans du äter vilken middag du vill
 
Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.

Håll fast vid den tanken nu! Tro på att det du känner i magen visar dig vägen. Läs gärna på om normaliseringsprocessen. Du kommer få många aha upplevelser. När man lever i ett destruktivt förhållande så blir nästan allt normalt tillslut för en. Du har rätt att leva och må bra! Du har ett eget värde och ingen annan har rätt att klanka ner på dig.

Ta hand om dig och var rädd om dig!
 
Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.

-Om ni har barn ihop så ær det vært att slæpa ivæg honom till æktenskapsrådgivningen och førsøka avsluta æktenskapet på ett så bra sætt som møjligt, før då måste ni ju kunna samarbeta sedan med barnen. Hat mellan førældrarna drabbar ju dom också. Annars ær det væl inte så mycket att gøra. Får du honom att vara tyst och snæll och ta sin del av hushållsgørat några månader før att han kanske inte vill skiljas så førændrar det honom ændå inte på djupet.
 
Jasså. Här vill man hämnas och så kallar man sambon både det ena och det andra. Och dom kommer undan med det utan att behöva ta skit

Förstår du inte att hämnd kan vara lika med döden? Tycker du att det är värt att bli dödad för att få hämnas? Ts ska bara ta sig därifrån så fort och så smidigt som det bara möjligtvis går och aldrig ha kontakt med honom igen. Hämnd ingår inte i det här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 889
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp