Tankeläsare måste man vara tydligen

Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.
Kram!
 
Därför att så gjorde vi förr här och det var accepterat.
Sedan måste han ju förklara sig varför han gjorde så och be om ursäkt

Det är rätt stor skillnad på ett random gräl i en relation och det som TS beskriver.
Många av oss läser in att han verkar näst intill farlig - i allafall extremt manipulativ. I ett sådant läge är det inte läge att ställa mot väggen eller tvinga någon till en ursäkt.
 
Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.
Ett tips: Ibland måste man, sedan, göra sånt man egentligen inte vågar. I vissa lägen vill man gärna först invänta mod, eller i alla fall att rädslan för det okända ska släppa. Det är inte säkert att den släpper. Då måste man hoppa - fast man egentligen inte törs. Och du kan! Gör det! Lycka till!!!
 
Hatet har börjat ta över mer och mer.
Bra! :up:
Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt.
Få skit för det man gör och som man gör bra = inte okej!
Få skit för att man ställer upp = inte okej!
Få ett "fläskben" kastat efter en precis innan partnern försvinner ut genom dörren = inte okej!
Få veta i ett eller annat ordalag att man inte duger = inte okej!
Berömma andra och se till andras fördelar men nedvärdera familjen = inte okej!
Skryta över sig själv trots att partnern gjort jobbet = inte okej!

Jag kan göra listan väldigt lång, jag hade en farsa som betedde sig på det viset och som var narcissist (googla gärna på det) och som gjorde allt för att trycka ner familjen innan han stack. Ljög gjorde han också och det gick så långt att han lyckades få min genomsnälla mamma att tro att hon var dum i huvudet. När jag fick henne att ta körkort samtidigt med mig och skaffa egen bil så förlorade han kontrollen över oss, blev ännu elakare ända tills lögnerna kom ifatt honom och då flydde han fältet.

Gör inte samma misstag och tro att det blir bättre, det blir bara sämre ju mer kontroll han får!

(Jag var inte ens på farsans begravning.)
 
Det här blir lite OT, men jag var på mammas begravning. Som stöd för min syster men kanske främst som ett avslut för mig. Hon kunde inte längre göra mig illa.

Jag följde henne gärna till hennes sista vila som ett bevis på att det var slut.
Efter att ha måst tagit reda på röran i dödsboet så kände jag att, det räcker nu! Han ville ju inte ha med oss att göra men försökte fiska över mig med lögner och skitsnack efter skilsmässan men jag var nog lite för smart för att gå på hans valser, då fräste han som en huggorm och sen kom klassikern, "ja jag är ju värdelös och begriper ingenting". Man kommer till en gräns när det räcker. :yuck:
 
Stort tack för uppbackning. Vill inte riktigt inse att detta är början på slutet. I självaverket har det varit början på slutet ett bra tag. Hatet har börjat ta över mer och mer. Och jag inser att om detta ska få ett slut så måste jag befria mig själv. Min nuvarande vardag har normaliserats. Det kan därför vara svårt att sortera vad som är normalt och inte normalt. Men ser jag till den respons jag fått av er så inser jag att min magkänsla säger mig att jag måste avsluta förhållandet och framförallt att magkänslan har rätt.

Bra!

Hat är en farlig känsla. Och i den finns inget positivt, vare sig för den som hatar eller den som hatas. Hat förtär, suger energi, dödar glädje. Detsamma gäller bitterhet. Jag är övertygad om att om någon av dessa känslor blir en del av ens vardag, av ens normaltillstånd, är man ute på farliga vägar. För den som hatar eller är bitter kan inte vara lycklig tror jag.

Du kan stänga ute hat och bitterhet från dig själv, men inte från andra. För man kan aldrig ändra på andra människor.

Lämna hatet, stäng dörren och gå ut i solen. Du har styrkan! Här finns många som gjort den resan och som kan ge dig stöd.
 
Jasså. Här vill man hämnas och så kallar man sambon både det ena och det andra. Och dom kommer undan med det utan att behöva ta skit
Där står inget om hämnd i något av de inläggen du citerar, det står att han förtjänar att vara ensam.

Jag har ingen lust att bidra till att kapa TS tråd mer än vad som redan gjorts, jag hoppas du håller med mig där och kan låta tråden vara nu. Jag kommer i alla fall inte diskutera mer med dig, det är nog inte lönt...
 
TS - jag jobbade en gång med en klok kvinna från Island.

Hon sa att vi inte ska ödsla vår energi. Vi har bara en viss mängd att göra av med varje dag.

Om vi inte kan ändra på något så skit i att klaga. Alla gnälelr på regnet men ingen gör något åt det.. Dvs du kan inte påverka, alltså ska du inte ödsla energi på det.

Det du KAN påverka - gör det!

Du har skrivit flera rätt vidriga trådar om hur du har det hemma. jag har gått tillbaka och kollat.

Bara DU kan göra något åt ditt liv. Ingen annan kan göra det åt dig.

Lämna för guds skull den där mannen innan situationen tar livet av dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 891
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 706
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp