Tankeläsare måste man vara tydligen

beppe

Trådstartare
Idag lagade jag mat i fel ordning tydligen. Bara för att jag gjorde det så ska jag straffas. Då är det tillåtet att skrika på mig. Ja just det. Jag glömde att jag borde fatta att han inte vill äta kall mat. Bara det att maten inte blev kall. Och så råkade jag börja diska lite för att han skulle slippa. För jag tänkte jag skulle hinna några tallrikar innan vi började äta. Det borde jag ju fatta att jag inte skulle göra. Hela kvällen är förstörd. Är helt tom. Ville bara skriva av mig.
 
Idag lagade jag mat i fel ordning tydligen. Bara för att jag gjorde det så ska jag straffas. Då är det tillåtet att skrika på mig. Ja just det. Jag glömde att jag borde fatta att han inte vill äta kall mat. Bara det att maten inte blev kall. Och så råkade jag börja diska lite för att han skulle slippa. För jag tänkte jag skulle hinna några tallrikar innan vi började äta. Det borde jag ju fatta att jag inte skulle göra. Hela kvällen är förstörd. Är helt tom. Ville bara skriva av mig.
Skriv inte bara av dig. Agera. Lämna honom till exempel :up:
 
Jag fattar inte att människor vill leva i förhållanden där man är taskig mot varandra. Visst kan alla bli arga, men att parterna regelbundet skriker åt varandra, säger elaka saker etc - varför har man det så?

TS, är du medveten om att det inte är "normalt" och inget du ska behöva stå ut med? Har du förklarat för din man att du tar illa upp? Om du har gjort det och han skiter i det - avsluta det hela. Han kommer inte att ändra sig.
 
Det som är mest sorgligt här är att man vet ju att med största sannolikhet kommer du inte lämna honom, ofta brukar man vara så pass nertryckt i skorna så att man känner att man inte förtjänar bättre. Hoppas för din egen skull att du lyssnar på våra råd att lämna, omedelbart. :heart
 
Men först ska han väl ställas mot väggen innan man flyttar

Borde man smeta in honom i tjära o sen rulla honom i fjädrar innan han får gå

Och det där kändes (återigen) som relevanta inlägg i en känslig tråd? Eller kanske Gammeln inte vet vad som kan hända om man konfronterar en man som är verbalt misshandlande? Det kan lätt gå över i fysisk misshandel så det är inte något att käckt raljera om.

@beppe: Jag hoppas du är rädd om dig och inser att du är värdefull och inte gjort något fel. Du ska inte bli behandlad så där, det förtjänar ingen.
 
Idag lagade jag mat i fel ordning tydligen. Bara för att jag gjorde det så ska jag straffas. Då är det tillåtet att skrika på mig. Ja just det. Jag glömde att jag borde fatta att han inte vill äta kall mat. Bara det att maten inte blev kall. Och så råkade jag börja diska lite för att han skulle slippa. För jag tänkte jag skulle hinna några tallrikar innan vi började äta. Det borde jag ju fatta att jag inte skulle göra. Hela kvällen är förstörd. Är helt tom. Ville bara skriva av mig.
Vill också bara skicka en kram!
 
Den där människan låter som att han skulle behöva lära sig laga sin egen mat. Ensam. Där kan han sitta i sitt mörka hörn och gorma om någonting annat medans du äter vilken middag du vill och tillagar den precis hur du vill - själv eller i sällskap med människor som faktiskt respekterar dig och värdesätter det du gör.

Jag började också diska undan disk medan maten stod på spisen för någon vecka sedan trots att det inte var min tur för att jag hade tid och ville minska arbetet - jag fick ett glatt "tack, vad snäll du är!" tillbaka och det är precis vad du också är värd. Inte elaka och hårda ord.

Det är inte du som har förstört kvällen - det är han. Och du förtjänar bättre än förstörda kvällar på grund av att din omtanke gått förlorad på en sådan människa som inte ens verkar förtjäna den i första taget. :rage:

Jag hoppas du kommer att ta dig ur den här situationen och den här relationen istället för att bara skriva av dig.
Styrkekramar. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 891
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 706
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp