Bukefalos 28 år!

TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Om nu du är "chefen" nu, så sparka chefen och anställ en ny chef så kan du få lite ledig tid :idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nu är alla mina pållingar fodrade,kvällsmockade,puttinuttade och omstoppade!
Alla nöjda o glada:laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Om nu du är "chefen" nu, så sparka chefen och anställ en ny chef så kan du få lite ledig tid :idea:

Mycket bra förslag!:bow:
Inte meningen att du ska jobba för två,va?
Eller kanske arb.givaren sparar pengar?:confused:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Du kan anställa mej som chef, jag skulle vara den bästa chef du någonsin haft och du skulle aldrig någonsin behöva ångra ditt val :bow:

Nu har jag iaf varit ute och luktat och petat i Inas mun och det luktar ingenting konstigt så det var nog bara den färska blodlukten som jag kände.

Det är över 2 år sedan jag slutade röka och inte förrän nu på sistone har jag börjat få tillbaka mitt luktsinne ordentligt. Men bättre sent än aldrig :p
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skönt med tanden:laugh: Slipper du fundera på den inatt.....:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ni får hojta till när det är mer spikat, så kanske jag kan möta upp med min Polly, min bil alltså...

Sunne är så fint! Tornedau a la beavre (beaver) kanske inte heller är så dumt... :D

Jag kör också djupbädd då och då, men den brukar åka ut på helgen.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ja det ar vacket vid fryken.. aret om.. nar sola skiner..

ok har ar daton: 19 coh 20 march.. lor son.. arrival freda eftermiddag helt ok, men jag kanske springer som en dare den dagen..

for tag och buss se www.varmlandstrafik. se det ar taget till torsby fran karlstad och buss 200

MEDTAG Sovsack, kudde arbetsklader vinterdojor da det ar sno darute.. handskar mossa jacka, overall a la skooter, och ombyte av klader. Alcohol (vin,ol) far ni kopa sjalva, systembolag trip kan anordnas. Jag haller med maten (se tidigare post) och tenderloin ar den flaskfilen.. Oh yes, TOFFLOR, golven ar skitkalla. Och sen forstas godsel grep.. Det gar att komma hit fredag bast, lordag ar varre och sondag gar inte alls.. Om ngn kor bil, lite verktyg (las chainsaw) vore ju bra. Jag har lite hammare och sagar och sant, men mer ar alltid battre i detta fallet.

Rsvp med tshirt storlek senast 15 february.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jistanes flera sidor sen jag åkte hemifrån:)
Näee vi här i tråden har inte mkt ledig tid eller konstiga prioriteringar,självklart beror det på att vi är så effektiva i allt:idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Det är konstigt, jag vet inte hur många gånger jag är in och kollar per dag om nån skrivit nåt men det är ju så himla roligt och man får ju skratta stup i ett :D. Men ett är då säkert att vi har den härligaste tråden av alla trådar som finns på Buke.


Nä, nu ska jag slänga mej i säng, OM jag får plats vill säja. Kira schäfer modell större ligger alltid i min säng på kvällarna och jag har inte hjärta att köra ner henne utan snäll som jag är så kryper jag ihop där jag får plats :angel:

Go natt med er och sov så gott!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag kommer med bil, tar med mig motorsåg, lite bra att ha "stallverktyg", samt sovsäck (och vi skiter i tältet ;)) Har det mesta i verktygsväg, så bara tala om vad som skall med:laugh:

Om jag kommer fredag kväll blir det väldigt sent, så tror lördag är bättre :)
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Oj, vilket tjatter:) Jag räknar 7 sidor och tre (?) tant/gubbträffar inplanerade sen jag var inne i morse. Ni är alldeles tokiga.

Kat, jag kollar datum så jag inte jobbar eller nåt. Det är ju en bit, men om Cho är på kanske vi kan samåka.

Ge-Kås är jag ju på med jämna mellanrum, men vin brukar jag inte få, så det kan ju vara kul som omväxling.

Vad var det mer - Småland?

Oj oj oj, hur ska man hinna med allt detta?

Blev ingen ridning idag, jag var tvungen att jobba i stället, så var hemma tio efter jobb till halv tio, och en snabb raid på Ica Maxi. Nu har jag slängt i mig en skinkmacka och resterna av Ris à la Maltan med saftsås, och nu börjar ögonen dala. Natti natti.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

tant brimmis. later bra, och du vet vagen.. men tror det ar battre att kora over hagfors an malung/torsby da det fortfarande finns massor av sno uppe i finnskogarna..
vovve i sangen ar gosigt.. men som sagt ibland far man vara gummimanniska sa man kan "linda" sig runt vovven. att flytta pa vovve ar ju nastan en dodssynd..

jag har dunkar for bensin till chainsaw, och ja en hammare, en san dar sak som man borrar med och lite bits, garna woodbits modell storre. och en annan sak, jag har handdukar sa bry er inte om att dra det med. schampoo rinse showergel finns i mangder, och sapa... camera kan vara kul ocksa..

nu skall jag forsoka sova igen, at en god sparris soppa utan smorgas och so far har den stannat nere.. natti natti...herr blunder ar pa vag.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Självklart är jag "på":laugh:
Och lika självklart försöker vi oss på en samåkning!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nähä,gott folk,nu ska jag polera lite på tanden och hasa iväg till slafen.
Liten sur cocker får inte ligga kvar på min kudde,tänker inte inta "gummitantpositionen":crazy: Han får faktiskt släpa sej över på sin sida,där han har en egen kudde o ett eget täcke,sådeså:D
Godnatt!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men shit vad ni skriver, har ni inget liv eller!! ;)
Har inte ens hunnit läsa klart den gamla tråden.

Nu har vi kånkat och burit.
Sambon hjälpte ett par han känner och tömma en lägenhet, och kom hem med en 32" LCD-tv, ett vitrinskåp som matchar våra matsalsmöbler, en gigantisk hallspegel, en ny dubbelsäng med tempurmadrass, en laserskrivare med kopiator, en ny bäddsoffa, en 3-dörrars furugarderob i samma stil som våra sovrumsmöbler och en del annat.
Så det blev till att kånka alllt på plats. Jag hatar när saker blir stående, och sambon ska jobba i 7 dagar i sträck nu, så stackarn fick bära runt allt en andra gång i dag.

Så det blev lite julafton för oss :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kat...kan du inte välja en jämn helg? Jag jobbar alltid udda helger och ledighet existerar inte när man har så få jobbdagar som jag.

Jag har ett armétält i boden. Inte mitt utan lånat men ägaren verkar inte vilja ha det tillbaka.


Brimmis

Kira schäfer modell större

Annars går Mira schäfer modell mindre bra också. Då får man plats i sängen ;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tror nog att jag är skyldig till datumet:o

Men bara för att ha ett datum (sannolikare att saker händer då) så tog jag ett i högen:p

Men för min del går helgen efter eller före bra också, och Kat verkar flexibel (det finns en historia om det ordet, som jag drar när vi ses hos Kat:p).

Så vi kan göra så att alla kan PM:a mig om datum som funkar och så blir det det som flest kan. Jag jobbar inte helger så jag kan vilket som.

Och när det kommer till motorsåg, jag fick en i födelsedagspresent, och körde en indian dans av glädje:p Mina barn sa.... suck.... Jag älskar verktyg och maskiner:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 901
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 139
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 654
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 067
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp