Bukefalos 28 år!

TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag kommer att "låna" min sons kamera, funkar inte det stjäl jag den:rofl: Jag gör så att jag lassar in lite bra att ha grejor i bilen :) om det är så att någon vill åka med så utgår jag från Katrineholm, och styr kosan nordväst? Måste kolla en karta men det blir nog bra, har inte kört helt vilse hittills i alla fall:rofl:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Voffie, inte jag som satte datum. och vad menar du jobbar ojamn helg.. helger are inte ojamna.. de bara ar.. men jag kan nar som helst.. om vi tar weekend efter sa kan vi celebrate att varen ar pa vag.. hahahah ett gang med tanter som har party, folk tror val att vi ar witches celebrating spring solstice.. lol.. men visst weekend efter, och nu ar det Satt!!!.
alltsa NYTT datum ar 26-27 MARCH med ankomst fran 25 freday och sa far det bli.. alla ser detta nu??

Tant Ida: Katrineholm ligger lite konstigt.. Men kor vesterut pa E 20 och kom till E 18 och till slut kommer du till Orebro och dar fortsatter du bara mer vesterut.. Som jag sager kor mot Norge.. Eller ta dig till Orebro pa ngt satt och vanster.. Du skall till E 18 det ar det mest viktiga..

I karlstad kor du nastan igenom hela stan men sen tar du av pa Riksvag 61,62 och 45. Yep de ar alla en och samma vag.. Och foljer denna HEELAAAAAA vagen tills du kommer till KIL, du kor igenom KIL och sen borjar titta efter skyltar som sager E45. Det ar cirka 1 km efter du har kort over Norsalven (lang bro). Och sakta ner nar du kor av 61an mot 45an. Valdigt skarp kurva dar och ar man inte forsiktig aker man rakt fram i stallet.. INTE smart.. Sen foljer du/ni E 45 cirka 35km. Ni kor forbi Fageras, avfart till Frykeruds Kyrka (titta till vanster, kyrkan ar pa andra sidan sjon, en av de vackraste platser pa jorden tycker jag...) sen en till avfart till kyrkan, Ni kor forbi vardshus (Trosta, det gamla fattighemmet, numer vandrarhem lol) och sen fortsatter upp over bygda.. Ni kommer till Vastra Amtervik och Berga vardshus, har funnits dar sedan mitten av 1800talet. Sen ar det kanske enmil kvar.. Och nar ni ser skylten for Rottneros Park ar det nara. Ni kommer till ett stort monument pa hoger sida plus ett vardshus. Dar ar ocksa en fartkamera. Pa VANSTER sida ar en utslagsbana (golf) och pa hoger ar goldbanan. Dar utslagsbanan slutar ar en granhack och ett stort rott hus. Ni skall da ha borjat blinka vanster. (Gor det nar ni har passerat det stora monumentet) och sakta in. Rakt nar ni har passerat korvagen in till det stora huset och tomten tar slut gar det en grusvag/snovag in till vanster. Dar star en stor soptunna plus finns 2 postlador.. Pa den ena ar det markt, ett streck plus ett stort M.
Denna infart ar ganska farlig da det ar svart att see vad som kommer fran andra hallet.
Sa har ni da kommit in pa grusvagen. Kor bara rakt fram, det kommer en kraftledning och en hage pa vanster sida, kor forbi och borja ta sats for att komma uppfor backen.. En vag gar in till vanster, ta INTE den, bara fortsatt uppfor backen och ni ser 3 trad staket och formodligen mina pallar om det inte ar morkt. Och ett rott litet hus dar roken kommer ur skorsten. Alltsa upp for backen och vid slutet av hagen, gar vag in till vanster. Det ar min korvag. Sa det ar bara att kora in och parkera nanstans.. Phone number kommer. med tiden..
Tant Ida: tant groda bor ju i Orebro, hon kanske vill aka med dig??
OK nu ar det 0200h igen, som vanligt fick jag inte sova, men skall gora ett forsok igen.. nattis.
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men gisses vad har hänt nu? Ny tråd igen :eek:
Får den inte bli hur lång som helst eller.. jag har ju inte ens läst slutet på förra :( den finns väl kanske någonstans i någons gömmor ?
Jag var ju ändå inne och läste rätt sent igår och sist .. ja vad var det då jo det började snackas om Kats alla skottkärror vars däck var kaputt eller nåt. Jo mockning var det visst med..och nu ska ni ha party party.. och komma farandes fr alla håll :D

Ja ni är ju roliga må jag säga, det händer ju något heela tiden :banana:

Idag har pållan fått nya fina guldskor med broddar och snösulor. Har ridit henne barfota i vinter annars. Det har gått alldeles utmärkt det med.
Men rätt var det är så töar det väl och blir isigt (fast just nu känns det avlägset :cool: )

Det är så himla fint med vintervita tysta skogsvägar men det räcker med -5 om jag får tycka till.

Tur man har en Egyptenresa senare i Januari att se fram emot :bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag har chainsaw modell elektrisk, den är lätt och smidig men behöver lång sladd. Dynggrepar finns också. Dessutom lär jag köra så jag får lätt saker med mig. Ska sätta mig och räkna schemaveckor i kväll, nu är det dags att hasa iväg till jobbet. Gäsp på er.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jodå du kan hitta den förra tråden längre ner på sidan,står ju hästgalna tanter och gubbar part 3.
Jodå det planeras för "party" högt och lågt,på flera ställen:d
Oj Egypten ,mysigt men då har du mkt att läsa ikapp när du kommer hem:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ska oxå kolla in schemat ,en annan är ju snart på väg hem för att sova:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Den vägbeskrivningen funkar från mitt håll också. Kopierar och sparar i Word!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

God morgon,gäsp!

För mej funkar det när som,bara jag får veta i hyfsat god tid:laugh:
Måste medd att jag inte kan jobba den helgen samt fixa häst hjälp.

Å vad det ska bli roligt:bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

nastan 9 pallar ater och solen forsoker titta ut.. och -18C.. ungefar 13 grader for mkt for att jag skall fungera..
skall inte bli har lange idag, maste kora lite tvatt samt stryka gardiner.. INTE min basta timme.. men skall ju goras..
och det viktigast av allt, spraya tant fjanta for lusen. Det kliar sa hemskt pa henne stackarn.. men sa ar hon ju ocksa liten nalle med allt sitt har..
ha enbra dag...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kat: dom ringde nyss från Coop och talade om att paketet kommit så jag ska hämta det när jag ska följa en kompis till lasarettet på röntgen.

Mina blingbling-grimmor har oxå kommit så nu väntar jag på att hönätet ska komma. Vann en auktion i går på tradera, sprillans nya paddar så nu väntar jag på att personen ska höra av sej så jag får betala dom.

Mulet och bara -7 har inte hunnit ut till kusarna än men jag är på G. Det är ju liksom så himla skönt att dom har mat jämt för då behöver jag ju inte kasta mej i väg ut mitt i natta. Jag är lat så jag går inte ut förrän vid 10 på fm, då har jag hunnit vakna och fått frukost och skvimpat i mej en stor mugg kaffe :D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Framåt tio - det låter skönt! Men, jobbar man och börjar 8 så får allt hästarna ut vid 7-tiden.

Ska inte klaga, det är kärt besvär:)

Idag har vi runt -10 och soligt och fint. Ska se om jag vågar släppa iväg pållen och mig på en uteritt, annars blir det ridhuset, vilket också är välbehövligt, han är lite stel efter sin "semestervecka". Då blir det jobbigt att jobba och behöva sätta bakbenen ordentligt under sig...bara springa och fjanta är roligare.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nu har jag vägbeskrivningen sparad :p

Och de som vill åka med, säg till, nu vet ni vilken väg jag åker:laugh: Men det blir på lördag morgon den 26:e, som jag tar mig iväg.

Igår hade vi lite ordentlig träning, det har blivit mycket flängande i skogen på sistone. Men prinsessan skötte sig förutom att hon blir nervös när det luktar rådjur, och vi tränade på den skogsvägen som leder till deras utfodringsställe:o

Eftersom vi bara rider ute så måste hon vänja sig vid den doften, och faktum är att hon redan på slutet av passet, inte brydde sig längre:love: Kanske för att hon då var lite trött:angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja det går väl an nu så länge jag är sjukskriven att ligga och dojjsa i sängvärmen och inte masa sej i väg ut förrän 10 :angel: men annat blir det när jag drar igång på jobbet igen. Då blir det till att kliva upp halv 6 för att hinna med det som ska hinnas innan man ska va på jobbet kl 07.00.

Åhhh kära nån, hur ska jag få till det :eek:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag kan tänka mej att åka med dej om det går bra?
Tror iofs att sambon jobbar den helgen. Han jobbar varannan helg med början denna helgen som kommer.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

vad menar du jobbar ojamn helg.. helger are inte ojamna.. de bara ar..

Udda och ojämna veckor. Det datumet som är preliminärbokat är vecka 11 altså en udda vecka. Vecka före 10 och vecka efter, vecka 12 är ju jämna nummer.

Jag kan nog vilken jämn veckohelg som helst. Men garanterat aldrig en udda veckohelg.:(
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men min calendar har inte vecko nummer.. bara datum.. ar det det ngn ny fanglad uppfinning???

I alla fall, jag har 40 meter av sladd, sa elektric chainsaw gar utmarkt..
Vi flyttade en veckenda voffie, sa nukan du.. och du och de fran vastkusten far egen vagbeskrivning... Bara folj E 45 norrut och kor pa E18/E45 tills det delar sig och sen folj E45 i Grums norrut mot Mora.. Da blir det mkt kortare an att kora in till Karlstad... Voffie kan aka buss ocksa.. Fran Amal gar de gula bussarna.. men kommer inte ihag vilket nummer, sen aker du till karlstad och sen tag eller buss till sunne.. Vilket som passar bast.. Ta med dig en smorgastarta hehe...
Det ar fortfarande kallt darute.. men pallar ar ute, jag har strukit och nu vantar jag pa varmvatten..sa jag kan diska.. Det ar ju bara sa mkt i tanken och det mesta gar till pallar...
Brimmis: bra att paketet kom likasa dina blingbling grimmor.. du far ta bild pa lintottarna med nya grimmor pa lol.. Och som sagt tidigare, las instruktionerna pa paketet noga annars blir det fel sa in i bangen..
Nu skall jag ha mat.. Ha en bra eftermiddag, hall er varma
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Den helgen är vecka 12 så då är jag ledig. Bokar genast in den helgen. Till Mora kan jag ju köra med förbundna ögon :grin: efter att ha kuskat mellan Orsa och västkusten i 37 år!

Buss....sånt slutade jag med när jag fick körkort. Älskar att köra bil och vara obunden. Hatar att bära väskor, passa tidtabeller och stressa vid byten. Never again. Ska jag plocka upp någon längs 45:an så säg till.

Får inhandla en sovsäck då. Kan alltid behövas. Min från tidigt 80-tal hade möglat sist jag kollade så den åkte till tippen.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men min calendar har inte vecko nummer.. bara datum.. ar det det ngn ny fanglad uppfinning???

Nja...det är väl ingen ny uppfinning att året har 52 veckor. Tror redan de gamla grekerna hade koll på detta ;) Nästa vecka är det vecka ett. Första veckan på nya året så du kan skriva ner nummren i almenackan så du vet när jag jobbar :idea:

Du e la go du Kat :love:


Tar inte med någon smörgåstårta. Kan vara skönt att slippa eländet när jag är ledig.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Cho3 Du kommer väl att passera här påvägen upp så ställ bilen här så samåker vi resten. Det sparar några kronor för dig. Du har ju längre att köra än mig. Fler kanske som passerar längs E45?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Jisses vad ni skriver...man hinner ju inte alls med i svängarna...Här är det rejält myggfritt så skumptur är inte å tänka på...Fasiken, det känns som evigheter sen sist..El Camelo kommer vara en riktig:devil: nästa gång det bär iväg....

Så, det ska bli weekend-date hos tant Kat...KUL:banana: för er som kan fara...själv får man sitta här i Norr och muppa ihop...:cry:

Ska snart ut till stallet å mocka upp alla frusna skitbollar.... dom är nästan rent allvarligt potensiella dödade vapen.... så hårda är dom...:eek: El Camelo var på mindre strålande humör i morse...han hann med å nypa mig i höger skinka...jag ska ALDRIG mera gå ut i bara långkalsonger.....:grin: Jäkla pålle.... hotade med korvbilen men han bara skrattade åt mig....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 919
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 144
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 656
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 077
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp