Tapet (och andra idéer) till skrymlse

IMG_2088.jpeg
 
Så kom vi till det roliga vad tapeterna kostar, hur vi måste beskära dem och därmed hur mycket vi måste vaska när man tapetserar ett skrymsle 🙃

Nej det var inte roligt, kan man inte bara få ha roligt?!
 
En fondvägg med tapet och en matchande färg till övriga väggar kan kanske också vara en bra kompromiss? Jag gillar inte fondväggar i vanliga rum men här hade jag nog övervägt det med tanke på alla fina tapeter som finns 😁

Funderade på det men eftersom det är lågt och sne vägg kommer man behöva köpa fulla längder ändå och sen kapa och slänga övre hälften av tapeten, vilket känns lite trist. Om det inte är ett mönster som upprepar sig ofta och man kan pussla och återanvända snuttar men det kan nog bli svårt, och svårt att beräkna vid inköp. Tittade på fondväggar också men de flesta fondväggar har lite större motiv och när man då måste skära bort så mycket så försvinner det mesta 😅 De flesta motiv verkar kapas på mitten då.
 
Det blir ju super att måla själv!

Men jag tänkte bara tipsa om väggdekor, även om du säkert känner till det redan. Jag har inte använt något stort motiv utan små prickar i dotterns rum + en dörrdekor, men det finns ju mängder av fina motiv att köpa! De från stället jag köpt går enkelt att ta av och sätta upp på nytt, skulle anta att de flesta iaf är så och det är ju väldigt smidigt.
 
Det blir ju super att måla själv!

Men jag tänkte bara tipsa om väggdekor, även om du säkert känner till det redan. Jag har inte använt något stort motiv utan små prickar i dotterns rum + en dörrdekor, men det finns ju mängder av fina motiv att köpa! De från stället jag köpt går enkelt att ta av och sätta upp på nytt, skulle anta att de flesta iaf är så och det är ju väldigt smidigt.

Ja, jag satt och tittade på det igår! Det var maken som övertalade mig att måla själv, jag sa först att barnen kommer ha växt ur skrymslet den dagen jag blir klar då 🤷‍♀️ Men jag har också lovat mig själv att träna på att skapa utan att det måste bli perfekt, så nu blir det så. Däremot tar det ju tid och det är minst sagt en bristvara just nu, så kanske det får bli lite målning blandat med dekor.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp