Bukefalos 28 år!

tapetskydd?

S

Skumbananen

Vi ska tapetsera hallen och har märkt att vi har en urkänslig tapet, vilket inte är det smartaste i en hall. Finns det något medel som man kan dra på en tapet så att man kan torka av den eller att den blir mindre känslig? Vore ju synd att köpa nya tapeter när det dels är så dyrt och dels så är de galet snygga:love:
 
Sv: tapetskydd?

Borde det inte gå att måla på ett lager genomskinlig lack? Fråga på affären där ni köper tapeterna :)
 
Sv: tapetskydd?

Du kanske kan få tag på sådant som de har på en del hotell? Vad kan det heta? Du har säkert sett det! När de har satt en genomskinlig "plastplatta" från golvet och någon meter upp. Då skyddar man ju tapeten ordentligt! Fast det kanske är fult att ha i ett hem? Tror i och för sig inte att det skulle synas så himla mycket?
 
Sv: tapetskydd?

Fast i hela hallen blir det nog inte så snyggt:D Annars har jag tänkt på att ha det där man hänger jackorna och ställer skor.
 
Sv: tapetskydd?

Jag jag får nog ta och fråga! Så jäkla dumt att välja känsliga tapeter till hallen...men något lär man sig väl alltid!:crazy:
 
Sv: tapetskydd?

Jag har funderat på något sådant att ha vid kattlådan, så att inte katterna krafsar sönder tapeten i sin renlighetsiver. Just nu har jag en kartongbit, och den är ordentligt krafsad på - så visst behöver jag något. Men det får ju gärna vara snyggt också.

Jag har kattlådan i hallen under hatthyllan. Ska skaffa skohylla att ställa brevid.
 
Sv: tapetskydd?

Vinyltapeter är tåligare. Fråga i affären, det finns tapeter som är mindre känsliga, men det är då oftast inte vanliga billiga papperstapeter.
 
Sv: tapetskydd?

Tyvärr så är tapeten redan köpt. Vi märkte hur känslig den var när vi skulle tapetsera ett litet utrymme med en tapet som har samma känslighet som den vi ska ha i hallen:( Fast jag älskar den, så jag vet inte om jag skulle kunna hitta något lika fint:D
 
Sv: tapetskydd?

Jag har ju tänkt på det också, men det är ju inte så snyggt tyvärr. Det känns som sista utvägen.:)
 
Sv: tapetskydd?

Kan ni inte sätta en träpanel precis där jackor och skor ska förvaras. Den kan målas i en färg som tas upp ur tapeten.
 
Sv: tapetskydd?

Jo, kanske...dock är det ju en lägenhet så jag vet inte hur bra det passar. Men det skulle helt klart passa till stilen i hallen!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
765
Senast: ptr
·
Hemmet Ska eventuellt flytta till en lägenhet med väv på väggarna. Det är absolut inte något som är aktuellt att dra ner då det är en...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: Philosophia
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 004
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp