Tappad jobbmotivation....Mentalt tungt jobb..

Krans

Trådstartare
Det känns så segt att gå på jobb just nu.Jobbar inom vården( jobbat 15 år) och bytte jobb för 1 år sedan. Jättekul i början att lära sig nytt men nu börjar jag tappa "intresset" eller hur man ska säga.Jag har jättefina arbetskompisar, dock har ett par bytts ut under året. Men nu börjar jag förstå varför enheten i alla år haft hög personalomsättning....Dom vi vårdar är allt annat än enkla och vissa går ofta till direkta fysiska angrepp( biter, river, klöser osv).Vissa dagar går man på helspänn.Det känns inte värt..(Och samtidigt får jag dåligt samvete av att skriva detta.)Finns även jättehärliga klienter på enheten men det känns som det negativa överskuggar just nu.Hur hittar man drivet igen? Känner mig så.orkeslös just nu, efter en extra tuff period.Vet att min nyaste arbetskompis är tveksam till att fortsätta på enheten. Känns svårt att ta upp detta i arbetsgruppen med tappad motivation..Några funderingar?Och ja, mitt i röran föreslog min chef att jag ev kunde bli vik.arbetsledare för en kommande mammaledighet???Hjälp.
..
.
 
Utbildning kan vara motiverande men i vissa fall är enda utvägen att byta jobb. När man långtar till fredag redan på tisdagen så är det en hint. Går det att hitta något roligare och lättare?
 
Man måste först ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra (lättare sagt än gjort). Gå inte in i väggen, och ta inte på dig uppgifter du inte vill ha och känner att du kan göra på ett bra sätt. Fundera allvarligt på att byta jobb, du har bara varit där en relativt kort tid. Hur länge orkar du om du redan känner så här?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har sådan fruktansvärd vånda....Jag jobbar inom vården och bytte jobb i okt. Jag kände på förra jobbet att jag jobbat för länge med...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp