Tappar alla Gold Metall bett färgen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 788
D

diny

Har ett 3-delat från Globus som tappat färg. Har testat och putsa men blev inge gulare. Lite komiskt ser det ut med riktigt guld-mässing stigbyglar och ett bett som ser ut mellan mässing och rostfritt.

Sv: Tappar alla Gold Metall bett färgen?

Jag sålde ett bett i mässing som knappt var använt alls men ändå så såg jag när jag tvättade rent det att det var på väg att tappa färg, tror märket va hansbo.

Jag har ett urgammalt mässingbett som ligger i källaren därimot som är välanvänt och det är hur fint som helst istället. Vet inte var det kommer ifrån men bättre kvalite var det iaf än det övre.

Mässing oxiderar och blir lite halvdassigt grått om man inte använder det. Om man använder det så putsas det hela tiden och oxideringen hinner aldrig så långt.

jag använder Mr Muscle Stålrent till mitt metall bett det blir som nytt

Mina mässingbett har hållt färgen än så länge. Däremot har mässingspännerna på ett träns tappat nästan all färg :crazy:

jag använder Mr Muscle Stålrent till mitt metall bett det blir som nytt

Hoppas det inte finns några giftiga ämnen i det.

Själv använder jag enbart såpa och vatten till mina, jag skiter i om de SER fula ut. Jag vet att jag inte stoppar i hästen nåt giftigt.

Varken mitt mässingbett eller spännena på tränset har inte ändrat färg här iaf :)

Rikiga mässingsbett finns fler i stallet och de är bara att putsa upp så är de gula, blanka och fina igen.

Mundelen på mitt Globus bett har håll färgen men inte ringarna så äntar att det bara är en tunn beläggning av en gul metall medans bettdelen är helgjuten.

Lika är det på ett träns jag har där ringarna på nosgrimman har halft tappat färgen medans spännena fortfarande är lika gula. Med det så antog jag att det kunde hända då det var ett budget träns men hade aldrig trott att det skulle hända med bettet. Känns lite snopet att betala nästan dubbelt så mkt för att få ett i gold metal i stället för rostfritt och det börjar närma sig att bli rostfria ringar i alla fall.

Jag har två stycken Globus bridongbett i mässingsfärg, är dock någon legering kommer inte ihåg vad. Mina håller färgen, jag skulle gå och klaga, det är ju ändå 3 år på fabrikationsfel.. Du kan ju i alla fall prova.

Det tredelade som finns på deras hemsida är gjord av nickelfri gulmetall och inte mässing.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 846
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har sedan mina graviditeter fått sjukt dålig hårkvalitet (3 graviditeter på 3år, yngsta barnet fyller 3 nu) Börjar nästan skämmas...
Svar
13
· Visningar
2 271
Senast: Nirvana
·
Hästhantering Google förde mig hit så jag gör ett försök. Jag har köpt en fin 3-årig New Forest som inte var mycket hanterad. Tanken är främst att...
Svar
11
· Visningar
1 842
Senast: Brynja
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
4 023
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka