Tappar inte vikt trots diet och motion

Sv: Tappar inte vikt trots diet och motion

Fast vad är det jag ältar? :confused:

Jag har förklarat varför jag inte anser att man skall ge bukfylla, baserat på mina erfarenhet och mina kollegors.

Jag har förklarat vad jag skulle rekommendera att man gjorde om man hade en hund som trots rätt mängd foder inte verkar "mätt".

Om du och Skogstroll och halva Sverige sedan väljer att väljer att ge råa grönsaker så är det ju helt upp till er!
Bara man ger det man ger efter att ha tänkt igenom vilka effekter det har! Många trådar på detta forum rekommenderar ju både popcorn, knäckebröd och majs som bra bukfylla.

/Swat

Jag pratar enbart om råa grönsaker här..och det är ju bevisat ren bukfylla för hund, vad andra trådar säger står jag inte för. Synd att tonen måste vara sån här..Man kan ju hålla isär begreppen..Vi är ju vuxna de flesta av oss.

Fast vad är det jag ältar? :confused:

Jag har förklarat varför jag inte anser att man skall ge bukfylla, baserat på mina erfarenhet och mina kollegors.

Jag har förklarat vad jag skulle rekommendera att man gjorde om man hade en hund som trots rätt mängd foder inte verkar "mätt".

Om du och Skogstroll och halva Sverige sedan väljer att väljer att ge råa grönsaker så är det ju helt upp till er!
Bara man ger det man ger efter att ha tänkt igenom vilka effekter det har! Många trådar på detta forum rekommenderar ju både popcorn, knäckebröd och majs som bra bukfylla.

/Swat

Fast läser du verkligen inläggen? Jag ger inte mina hundar bukfylla och knappt grönsaker alls, de fastar dessutom då och då, jag tycker dock att "skitsamma" om en person väljer att ge grönsaker till sin hund om än för att tillfredställa sitt eget behov, who cares?

Du skrev i inlägget innan att du tjatar om detta för att skogstroll hade skrivit "lite mat och resten råa grönsaker", vilket hon sedan tog tillbaka och du ändå hojtade om (varpå jag funderade varför).

Min simpla fråga var "vad är problemet". De facto har det inga effekter sålänge grönsaken inte är processerad. Hur skulle den kunna det om hunden inte kan bryta ner den?

Hundar kan bryta ner både knäckebröd och popcorn för den delen så dom är helt irrelevanta i sammanhanget.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu har jag pannan i djupa veck, har tagit hjälp av veterinär för att få ned min överviktiga hund till sin idealvikt. Har ätit... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 051
Senast: mian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka