Tappar tänder?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lisso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 655
L

Lisso

Jag har en 4½ -åring hemma. Jag undrar om de tappar tänder i den åldern? Iså fall vilka? Kindtänderna? Nån som vet? :confused:

Sv: Tappar tänder?

De tappar väl I3 då? Säkert också någon av premolarerna. Sen borde ju även de bakre molarerna komma upp då, eller redan vara uppe.

Min 4 ½åring har fått sina caninetänder (betar) i underkäken, de ligger under slemhinnorna i överkäken, men har inte tittat fram än. Han har bytt I1 och I2, men har kvar I3.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 031
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka