Tappat rösten!

Fibusen

Trådstartare
För första gången i mitt 29-åriga liv har jag tappat rösten! Det är inte så att jag bara är lite hes,utan rösten är verkligen borta!

Finns det något jag kan göra? Jag har inte ont i halsen, fick lite ont igår några timmar på dagen, som om jag var öm och lite tjock i halsen, men det gick som sagt över,sen blev jag hes igår kväll,och idag kan jag bara viska om nån ska fatta vad jag säger....

Har varit förkyld till och från under 1,5 månad nu...

Vad beror det på när rösten bara försvinner så här?
 
@Fibusen: Som @Bison säger, absolut inte viska. Det enda som hjälper är att vara tyst och vila rösten.

Jag brukar också tippa i mig te på ingefära, gurkmeja och kamomill med honung. Jag vet inte hur mycket det egentligen hjälper men det lenar halsen iaf.

Krya på dig!
 
Jag har fått stämbandsinflammation två gånger. Läkaren sa till mig att om man väl fått det en gång är det stor risk att man får det igen då man blir förkyld.

Vila rösten, du ska under inga omständigheter viska. Om du måste "prata" så ta i och prata ordentligt. Annars är ett block och penna eller något annat att skriva på bra att ha i fickan.
 
jag har tappat rösten ett fåtal gånger
Senast var jag själv hemma med fyra barn 12 år och yngre. Gissa hur bra det gick... :arghh:
(både att försöka vara tyst och att hålla ordning på avkommorna...)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 725
Senast: bobbbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: manda
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp