• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare toketossan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 082
Sv: Tappsko?

dra hellre av skon som sitter kvar kan man inte det så låt hästen bara gå i hagen utan arbete...glöm inte sänka fodret....

arbetar man hästen snedbelastar den hela kroppen och kan få ont av det...har man inte verktyg till att ta av eller slå på skon själv ska man inte ens försöka dra av den...kan förstöra hela hovväggen så där inte finns något att spika i sen....

tappar min pålle skor slår jag på dem igen hittar jag inte skon får hon inte ens gå ut....hennes hovar trasas sönder totalt...men jag brukar spara skor så jag har om olyckan är framme och inte hovslagaren kan komma direkt..så det brukar lösa sig....

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 152
Senast: Mint
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 077
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka