Tarminvagination

Nantu

Trådstartare
Köpte en kattunge för drygt en månad sen och i fredags fick vi åka in med honom pga kräkningar och då hans allmänna tillstånd var så dåligt. Efter en natt på djursjukhuset så konstaterade man tarminvagination (tarmen kryper in i sig själv). Han fick somna in i dag pga komplikationer efter operationen men är lite nyfiken på hur vanligt detta problem är hos katter egentligen, har inte hört talas om detta innan.
 
Köpte en kattunge för drygt en månad sen och i fredags fick vi åka in med honom pga kräkningar och då hans allmänna tillstånd var så dåligt. Efter en natt på djursjukhuset så konstaterade man tarminvagination (tarmen kryper in i sig själv). Han fick somna in i dag pga komplikationer efter operationen men är lite nyfiken på hur vanligt detta problem är hos katter egentligen, har inte hört talas om detta innan.
Nyfiken fråga, hur kom de fram till tarminvagination?
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 134
Senast: monster1
·
Katthälsa Nu behöver jag alla tassar, tummar och tår för lille Skrutt. Vi åkte in akut i morse med vad jag trodde var en förstoppning. Han har...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
17 567
Senast: Mia_R
·
Katthälsa I fredags kväll och natten mot lördag så fick min ena katt krampanfall, hon lades in på lördag morgon och då sattes epilepsi medicin in...
2
Svar
30
· Visningar
3 630
Senast: clusia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp