Tärnsjös sele Novis

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte beställa en Novissele från Tärnsjö i slutet av månaden. Ska få färgprover hemskickade så att jag kan se vad som bäst matchar min röde fux :angel: Tänkte höra om någon här har den selen. Vad tycker ni om den? Visa gärna bilder :) Finns ju bilder på hemsidan, men hade gärna sett fler. Är det någon i Skåne som har den så hade jag gärna kommit och tittat om jag hade fått :angel:

Sv: Tärnsjös sele Novis

Har haft min tränings sele som är en tärnsjö Novis i 13 år:laugh: Kört 2-3 hästar om dagen med den och den är helt underbart mjuk och fin. Den är dok välskött och putsad efter varje gång i alla år.
Har även en finsele som jag är nöjd med. Men om jag skall vara helt ärlig så blir nästa sele en från Henk van der viel. Topp kvalite och bra pris om man jämför med Tärnsjö som börjar bli allt för dyra.

De bruna tärnsjöselarna håller dåligt i färgen och kräver massor av skötsel för att hålla sig fina. Jag skulle rekomendera en svart så står den sig i värde bättre.

Lycka till

Finns Henks selar i par, storlek shetland?

Tack för rådet om färgen, hade först nämligen tänkt mig en i brunt! Då får det bli en svart.

Vet inte om Henkselen görs till shettis! Vet en som har det till welsh mountain. Karin Stråt är återförsäljare, hör med henne.

/M

Liknande trådar

Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 695
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 815
Senast: Ramona
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: sjoberga
·
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar... 2
Svar
35
· Visningar
4 882
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.