tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 413
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Yes på underarmen :)

Till min häst som jag avlivade för drygt en månad sen.. Det är Yukon(hans namn) som står där underst som det inte riktigt syns :)

Jag gissade att det var till din häst, men ville inte chansa om det var till en person, syns ju inte riktigt vad det står.
Tråkigt att du fick ta bort din vän, det är en fin hyllning!

Har också min förra häst på kroppen, i form av 13 stjärnor på vaden som symboliserar hans och mitt namn! :)

Ja, men han var gammal så tyvärr var det väntat. Även om det inte gör saken lättare! Men jag är väldigt nöjd med hyllningen :)

Låter som att du har en fin hyllning du med :)

Jag ska :D
På måndag, bokade den igår trodde verkligen inte jag skulle få en tid så snabbt. Men de har en gästtatuerare från Madrid där så han ska göra den. Har googlat och han är tydligen grym speciellt på färgglada orientaliska motiv. Och jag ska bara ha svart haha stackars han. Men funderar på att ha lite färg men de får han bestämma lite.
Ska iaf göra den bakom örat och sen går den ner från örat mot nacken så blir bakom örat/på halsen. Ska tydligen göra jävligt ont :p sen när vi gjort den ska han fylla i en annan tatuering som jag har :)

Jag vill göra ny, eller ja bygga på en jag redan har! :)
Har en svala på vardera höftben som jag vill köra vidare på upp över revben och ev bak på ryggen ^^ Så sugen på det! :D

Jag har en tatuering i nacken och det gjorde inte det minsta ont där. Den på fotknölen var däremot fruktansvärt plågsam att göra (vilket är vad jag jämför med). Men i nacken sved det som mest till lite.

Ska inte tatuera nacken, har redan en där och den gjorde inte ont. Nu ska jag tatuera bakom örat ner mot nacken dvs tatueringen kommer sitta på halsen. Och det ska enligt tatueraren själva få vuxna män att gråta så jag lär storböla ;)

Nu har jag gjort min nya och jag grät inte ;)
Fick ju ligga ner eftersom han tatuerade vid örat och den närmast örat kändes inget, höll på att somna då. Den längst ner på halsen kändes men gjorde inte alls så ont som alla påstått :p
Däremot gjorde det riktigt jävla ont att fylla i den jag har på handleden :eek: blodet sprutade (nåja haha) och det gjorde så ont. Bilder kommer, vill att de ska läka lite först.

Tänkte att det inte skulle göra ont när jag läste placeringen. Märkte själv inte ens när han drog linjerna på mig där eller fyllde i för den delen:o bara hörde surrandet av maskinen :D

kl*
Var med min kille när han skulle gadda sig, första gången ever:D gick ju as bra, så sjukt duktig är tatueraren (bor ni i blekingen så rekommenderar jag verkligen honom!)
Iaf så är det 1-2 sittningar kvar, ska komma "rök" ur handen, som ska ha ansikten i sig och lite annat. Men Zombie handen är klar iaf. Ny gjord på bilden.
SANY4168.jpg

Haha ah jag hörde surrandet och så låg jag ner och slappnade av. Jag blir alltid sååå sömnig om jag ligger ner oavsett om det är ute i skogen i spöregn (jag har testat på jobbet ;) ) eller i sängen haha så nu låg jag och halvsov och typ storlog tydligen haha. Men nu typ 12 timmar efteråt är det rätt svullet och ömt, det gör typ ondare nu än själva tatuerandet.

kl

Jag vet att en tatuerare säkert kan besvara den här frågan bäst, men jag har inte möjlighet att ta mig till studion på ca en vecka så jag tänkte att någon klok bukefalist kanske kan ge mig ett hyfsat svar i alla fall.

Det finns en illustration som jag velat tatuera in så länge jag kan minnas föreställande en galopperande nordsvensk framifrån, men den är väldigt svart och... maskulin kanske är ett bra ordval :D med några få tunnare ljusa/vita partier i sig. Att den måste ha lite storlek för att inte bli en enda klump med bläck begriper jag ju, och har funderingar på att låta den ta upp hela ena överarmen. Men riskerar det att bli det alldeles för svart och klumpigt?

Kanske kan tatueraren ändra lite på den så att den inte blir fullt så svart och "klumpig"? Tycker det att låter som ett jättefint motiv förövrigt!

-kl-

Här är min nygjorda tatuering från igår. En sittning kvar den 7/12 så ha i tankarna att den inte är färdig :D Dessutom var den inte lätt att fota i camen, vinklarna känns lite udda.

Photoon2011-11-29at1043.jpg

Photoon2011-11-29at10432.jpg

kan ju också uppdatera med min första tatuering jag har på låret:

1111.jpg

Ja, något behöver kanske göras med den för att den ska bli lite mer tatueringsvänlig, men jag vill så gärna ha den så det vore tråkigt om den inte alls skulle passa.

Vackert motiv! Finns det någon speciell anledning till varför du valt ett timglas? :)

ÄNTLIGEN! Är den på plats. Bokade tid hos Max i Lkpg i juli, fick en tid i september. Dom avbokade den dagen innan och lovade att höra av sig så fort som möjligt. I november var jag trött på att vänta, åkte dit och bad om en tid, var där på drop-in så han borde hunnit min. Men icke "Ringer senare idag". Har inte hört av sig än. Så jag tröttnade och åkte till Nypa på Viking Tattoo i Lkpg, supernöjd!

1322849621739_177484069.jpg

1322849630530_177484114.jpg

Latin för "Tillsammans med hästen/Ett med hästen" :)

Pärlor för svin tatueringen var ju bara :love:

Eller ja, dom andra också men ja... :D

KL
Nya gadden gjordes igår här i England! Det är så enormt mycket billigare att göra en här än i Sverige! Ca 570 SEK för denna. Det är inte pjåkigt!
Är dock lite orolig att jag kommer tröttna på den/ångra den för att jag komme se den varje dag! xD Min andra gadd sitter ju på baksidan av benet, så den hinner jag ju glömma att jag har..
Är grymt nöjd dock. Det verkar som att mina tatueringar har en tendens att inte bli som jag tänk men ändå blir de precis som jag vill ha dom.

32820549.jpg

Vet inte om jag har visat den andra på Buke, så jag lägger upp den igen. Gjorde den för ca ett år sen, men på bilden är den dagsfärsk.
32820550.jpg

Wow! Även om jag själv aldrig skulle kunna bära upp sånna tatueringar så tycker jag dom är otroligt häftiga! Chestpiecen är fantastiskt gjord!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur