tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 415
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jaa, vi har kollat lite på mer traditionella poser, men grejen är att han vill ju ha den så stor som möjligt, och ska man ha med två utfällda och långa ben så minskar det storleken rejält... Så det blir det posen iallafall, och mest troligt blir det på vaden där den kommer att vara mest synlig. Storleken blir precis som ett A4 på höjden.

Jag gillar också posen =) Och shit, höjd som ett A4, låter stort, kommer bli superhäftigt tror jag! Är det bestämt något när den ska göras? =)

//r

Haha, jaa han har långa ben :-D

Egentligen hade han tänkt vänta med att göra den tills efter årsskiftet, dels pga att han inte vet om den nuvarande tatueraren skulle göra den 'tillräckligt bra' och dels pga att han redan har lagt drygt 25000 på tatueringar iår, och den där kommer nog att kosta några tusen...

Men han har en tid bokad den 14:e sept för att fylla i den lilla luckan på armen, men han sa att efter han sett denna så vill han egentligen inte göra något annat.

Så vi får se.. :-)

Varför inte något mer i den här posen?

(ursäkta skum bild, tog det första jag hittade på nätet)

pin-up.png

Ni gör såklart på ert sätt,men som utsomstående så förstår jag inte nuvarande pose.."du" sitter på knä och tittar på..ja..vadå?

kl

Ombokad tatueringstid!
Nu på onsdag smäller det, en vecka tidigare än beräknat.
Snodde tiden innan min kompis, hehe :D

Har suttit och pillat en pinupversion av mig själv till sambon som vill ha den antingen rätt liten typ 20x5 i en lucka han har på armen, eller typ 30x10 på vaden, eller ungefär samma size på sidan av bålen, alltså under armen.

Vad tror ni? Vi har snackat om att mycket av detaljerna får nog väljas bort om han kör den på armen...
11-4.jpg

Jag skulle dölja händerna om jag var du, annars tycker jag den är fin :)

kl...

pratade med "min" tatuerare om tattoo-en jag tänkt göra i nacken. han avrådde och sa at han iaf inte tänker göra den.:(
han sa att "huden är så skum och nacken är alltid så svår så det lär bli för pilligt att göra".
ska jag ge upp helt nu då om min dröm-tatuering, eller ska jag kolla runt efter en annan som kan vilja göra den. och vad ska jag förvänta mig; att han jag pratade med är "bara osäker" eller att en tatuierare som åtar sig en sådan tatuering bara är dum för att det faktiskt är svart...??!
förstår nu hur jag menar?xD tack för svar.:)

har någon annan gjort en tatuering i nacken, och blev den bra?

Håller absolut med! Även om man vill ha en pin-up som sitter på knä finns det ju flera poser som ser "bättre" ut. :)

kl...

vill någon tipsa på bra tatueringsstudios i göteborg?:) ska dit senare i höst och tänkte att man kanske kan gadda sig då ist.

kl

Tatueringsstudion ringde och flyttade min tid tills på torsdag.
Hmpf.

Det blir en väldigt lugn och ledigt klädd Banditfest.
Sen ser jag fram emot att hålla koll på den ordentligt under två konsertdagar i Norge. Yeaaaah!

men vad är det du tänkt göra då? Något med mycket detaljer? kanske går att ändra på den så den inte är lika detaljerad, men ändå fin? eller nåt, jag vet inte...

//r

kl*

Om man ska tatuera in ett ord på 8 bokstäver, ca 2cm x 9-10 cm. Vad ska man räkna med för pris? En tusenlapp? :)

500- 1500, beroende på vem och vart som gör. Tatuerarna har en tendens att ogilla att göra texter.

Jag skulle gissa på ungefär en tusenlapp, ja. :) Tatuerarna brukar ju ta pris per timma och 1000 kr/h är väl rätt vanligt.. Där jag tatuerade mig hade de dock ett lägre pris (500 kr) på första timmen, anledningen skulle jag gissa var för dem som skulle ha små tatueringar som tar ungefär en timma eller mindre. Jag vet inte om de gör så där längre och jag vet inte hur vanligt sådant är i resten av Sverige, så jag skulle nog förbereda mig på runt tusenlappen. Det bästa du kan göra är nog att gå och fråga dock ;) Är de schyssta kanske de sänker priset om de tror tatueringen går snabbt att göra! :)

de jag pratat med senaste månaden suckar högt om man nämner text, de tycker att det är så tråkigt att göra så de tar lite extra betalt av den anledningen. Ett par vägrar rakt upp och ner att göra text.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31