tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 402
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Knapplån

Dum fråga här kanske, men är det någon som har erfarenhet av tatuerare som "frimålar"? Är så att jag för var dag som går, går och stör mig på den jag har på benet. Den är dåligt ifylld från första början och skulle vilja få den mer harmonisk. Tatuerare som gjorde den tatuerar inte längre, så måste hitta ny. Det jag undrar är, vet ni om det det uppskattas eller inte? Känns så himla svårt att själv tycka och tänka vad som kan bli snyggt. Skulle vilja fylla ut tomrummen och fräscha upp den ganska ordentligt. Få in lite blommor, mer grönt och göra fler skuggor osv.

Ska självklart prata med en tatuerare, men någon som har erfarenhet av "frimålning"?

Det är denna jag vill fixa till.
26488122.jpg

Vart i landet bor du?
Annars *tadaa* Ellen på Zoi Tattoo ;)

Gjort den här bl.a (coverup):
2012324141134179693919_sbig.jpg

apropå färg :)

*KL*

Alltså, hjälp! Jag är lite orolig över min gubbe men vet inte om jag är fånig bara. Jag gjorde ju den under första veckan i april och färgmässigt så har den läkt jättefint. Men alltså, man känner den liksom fortfarande om man drar handen över den. Ska det vara så verkligen? Min systers kille tatuerade sig dagen efter mig och drar man handen över hans arm så känner man inte alls tatueringen längre. Jag blir så himla orolig! Texten känns litegrann, gubben känner man jättetydligt.

Jag har inga tatueringar men jag kan försöka lugna ändå! Jämför dig inte med andra, de kan ha helt olika läkekött eller reaktioner av tatueringen än vad du har!

Så länge den inte är svullen så det syns eller visar tecken på infektion hade jag bara låtit den vara. Jag menar, att tatuera sig är ju praktiskt taget att förstöra huden för att lämna en permanent förändring där. Klart kroppen reagerar på det och det tar tid att läka :)

Min känns också vissa delar iaf. Min mans tatueringar är gamla men ett par känns endel gör det inte.

+ Wysiwyg:

Tack hörrni! Ni är bäst! Nu slipper jag maila tatueringsstudion och framstå som ännu fjompigare än jag gjorde när de tatuerade mig. Jag låter den vara helt enkelt bara och så får vi se om den kommer kännas sen också eller om den ger med sig. För min del spelar det ingen roll, jag blev bara orolig att halva armen skulle ramla av eller nåt (antingen på honom eller på mig ;)).

Se det positivt! När du är 200 år och halvblind så kan du iaf känna att du har en tatuering. :idea:

(Jag sa ju att det inte var någon fara. :p)

Jag gjorde hela min överarm för 3 år sen ungefär och den kan fortfarande kännas ibland :) Helt normalt! Jag har tigerränder på hela överarmen och det känns skitroligt när den "svullnar" sådär ibland, buckligt som tusan när man drar fingret över :p

kl.

För övrigt så tycker jag tiden kan se till att gå jäkligt mycket fortare nu.. Förbannat att man ska behöva vänta tills i oktober när man så gärna vill göra nunununu!!! :mad:

*KL*

Alltså, hjälp! Jag är lite orolig över min gubbe men vet inte om jag är fånig bara. Jag gjorde ju den under första veckan i april och färgmässigt så har den läkt jättefint. Men alltså, man känner den liksom fortfarande om man drar handen över den. Ska det vara så verkligen? Min systers kille tatuerade sig dagen efter mig och drar man handen över hans arm så känner man inte alls tatueringen längre. Jag blir så himla orolig! Texten känns litegrann, gubben känner man jättetydligt.

Jag var också lite nojig efter jag gjort min, men det blir ju ett ärr på huden efter en tatuering, det är ett sår.
Vissa får utåtstående ärr och andra får några som knappt märks, det blir liknande med tatueringar.
Jag tror jag kände min (gjord på handleden) ett halvår efter, nu snart två år senare känns den inte alls.

+ sicx :

skönt att höra att fler blivit buckliga, då kan jag nog andas ut :D

När får jag egentligen pilla på min tatuering? Jag törs fortfarande inte riktigt röra den :o

skönt att höra att fler blivit buckliga, då kan jag nog andas ut :D

När får jag egentligen pilla på min tatuering? Jag törs fortfarande inte riktigt röra den :o

Som sagt tidigare, de är trots allt ärr och även vanliga ärr kan bukta lite. :D

Det är nog lugnt att börja nu faktiskt! Jag brukar pilla på mina typ en vecka efter de är gjorda (vilket inte är rekommenderat heller riktigt..), men så är det ju dina första så det är ju inte konstigt att du är lite nervös! Vid det här laget är de så pass läkta att det inte gör något om man håller på och tar på dem. :)

Yay, rätt svar :D Tack!

Ja alltså jag är övernojig (vilket kanske framgår rätt tydligt av tråden :o) men jag är sån som person liksom - oroar mig för allt. En av mina många charmiga egenskaper :D

För övrigt så tycker jag tiden kan se till att gå jäkligt mycket fortare nu.. Förbannat att man ska behöva vänta tills i oktober när man så gärna vill göra nunununu!!! :mad:

JAA! Låt tiden bara flyga fram, jag har tid i september!! Vill nu!! :D

Yay, rätt svar :D Tack!

Ja alltså jag är övernojig (vilket kanske framgår rätt tydligt av tråden :o) men jag är sån som person liksom - oroar mig för allt. En av mina många charmiga egenskaper :D

Hahaha ingen orsak :D Alla är vi olika ;) Jag tycker ju t.ex att det är väldigt roligt att visa upp mina skillzzz, också det en charmig kunskap :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka