tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 402
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

*kl*

Gjorde påbyggnad på min rygg/nacke/skulder tattoo i torsdags. Ser med spänning fram emot att se den helt läkt då min kära tatuerare improviserade lite och körde i UV-färg på flera ställen. Gissa om jag vill ut på krogen och visa upp mig :D

Sen angående ifyllnad så är det högst individuellt. Och ska det göras så ska det inte göras inom 5 veckor efter första tatueringstillfället då det är stor risk att förstöra hela tatueringen.
Bubblig kan tatueringen bli titt som tätt. Min sambos armar blir bubbliga då och då, speciellt när han är sjuk eller har en infektion i kroppen. Alla reagerar olika.

*kl*
Idag är det dags igen! Ikväll hoppas jag att mina fina blommor också har fått lite färg!

ÅÅåÅh vad kul! Och vad skönt för dig!

Du får hemskt gärna visa bild sen om du vill :)

(det var nog min tumhållning som gjorde det ;))

Absolut, bild kommer så fort plasten är borta och det röda har lagt sig!

Och såklart var det tumhållningen!

KL*

Hoppar in här och hugger en knapp - trots att jag egentligen är senior! :o (hoppas ni inte sparkar ut mig mer näsan före! :eek:)

Nu börjar jag funderar på att faktiskt göra slag i saken och skaffa nästa tatuering - efter ÅR av tjat och funderande.
Föremålet jag klurar på är en Keyblade (ni som känner till Kingdom Hearts vet vad det är - för er andra: Typ en nyckel..) den ska vara ca 15cm lång, i färg - ganska grafisk dock - och placerad på foten eller underarmen (pain..).

KingdomHearts-Keyblade.png

Jag söker tips på en tatuerare i Uppsala (med omnejd) som kan göra den SNYGGT och som inte tar ut Mankan-priser. Tips? :D

Senast ändrad:

Jag är också senior då det går nog bra! Jag har precis gjort klar min tatuering hos David på pärleporten här i Uppsala, han är förvisso lärling men jäkligt duktig.
Men dom kan neka en om dom inte tror att det kommer bli bra eller så.

Hur ligger prisnivån där? Min tatuering är ju inte speciellt komplicerad och jag känner mig inte jättesugen med att punga ut med 5k eller liknande för den. *skratt*

Kl

Vill också tatuera mig, skulle vilja ha en fin text som betyder något för mig. Typ nått likande som att man lever bara en gång.

Sen måste man fundera på placeringen också, kanske på skuldran. Skulle också kunna tänka mig ha mitt namn i nacken..

Utlovade bilden. Stämmer ju inte riktigt med färger och sådär eftersom den är helt nygjord.

IMG_0096.jpg

Tack jag är jättenöjd! Synd bara att ett så fint motiv blir förstört av att den gamla syns lite lite grann!

Åh vilken söt fågel!

Men var ser du det gamla motivet? Och vad var det gamla motivet?

Jag ser det ju för att jag vet att det är där.

En dålig bild men den här döljer sig under:
P1040183-Kopia.jpg

Åh, vilken otrolig förbättring om jag får lov att säga så!

Bra! :D Då säger jag det igen! Sjukt söt fågel, snygg cover-up och grym förbättring! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka