tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 403
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Kan du inte göra typ en hästsko då? :) Så kan man ju skriva namnet i den eller liknande? Antingen så namnet syns tydligt eller lite gömd sådär att den bara syns om man tittar noga (alltså om man bara snabbt ser tatueringen så är det enda man tänker på att det är en hästsko).

Har funderat på något liknade, fast med namnet skrivit över hästskon. Samtidigt tror jag att det skulle kunna bli så snyggt med en tatuering på huvudet, har en fjording och som är så söt. Känner mej lite velig...

Lite på tal om hästskor så gjorde jag en förra veckan:)
Täckt i salva på den här bilden men såhär ser den ut! Hästskon är gul/guldaktig. Lite dumt med svartvit bild för det blev så blurrigt, men orkar inte ta en ny haha.
3ccd66f014aba8e35d8b771fc078cef0_94642_lrg_201157552.jpg

knapp
å jag vill att min "gubbe" ska vara läkt nu. Den flagar och är inte så fin, ser typ loppäten ut. Tkr det ska gå snabbare, haha. Jag är otålig!

Okej! Försök få den som ritar huvudet att göra något snyggt "slut" på halsen bara, många ser konstiga ut när de bara slutar tvärt.

Jag är sugen på att skaffa en till tatuering, små flygande fåglar från ryggraden ut mot axeln om någon förstår. Vet att det är en del som har liknande... Hittar inga riktigt bra bilder på inspiration men någon här på Buke kanske har något liknande tatuerat?

Blir det ett huvud får det bli nästa år någon gång, blir färdig med mina studier då. Har en ide om hur den ska se ut men antagligen går det väl inte att göra den så. :(

KL

Har äntligen tatuerat in min ubåt på låret! HMS Hajen från 1904 i lite old school-stil.
Lite dumt att jag har strumpbyxor på bilden, men får ta en bättre bild när den är helt läkt.
tumblr_m3lsocVxIx1qfwk4ho1_500.jpg

Jag har en hästsko med banderoll :)
Varför inte ta både häst och hästsko? Ett fjordinghuvud inuti en hästsko? :) Hästskon ramar ju in hästen.

Jag har en hästsko med banderoll :)
Varför inte ta både häst och hästsko? Ett fjordinghuvud inuti en hästsko? :) Hästskon ramar ju in hästen.

Det är också en variant! Får gå till någon duktig tatuerare när jag har ekonomi att göra en. Samtidigt som jag inte vet om jag vill ha en så stor tatuering, att det kanske räcker med namnet.

Smyger lite försiktigt in ett inlägg, känns lite konstigt efter alla stora tatueringar jag sett bilder på här.
Funderar på att tatuera in ett tassavtryck av min hund, med hennes namn under. Bor i mellersta Sverige så inte alltför långt att åka (inte längre söderut än Stockholm eller längre norrut än Borlänge).

Det ska vara en liten tatuering, max 1 dm totalt (blir det för litet?). Vad kan kostnaden vara för nåt sånt?
Och viktigast av allt, var på kroppen gör det minst ont? Är känslig för smärta :p.

Priset är så svårt att säga, helt beroende på tatuerare, stil, färg osv. Men 1000-1500kr är nog vad jag max skulle gått med att betala.
Delar av kroppen som gör minst ont att tatuera är de som har mycket "kött" under huden - nu närmare ben & senor - desto ondare gör det. :)

Knapp
Fy vad svårt det är att fota sin egen arm! Haha. Men jag gjorde ett försök iallafall! Det är ca 3 veckor sedan den gjordes. :)

img_1004_203064932.jpg

Tack! Min Pappa är taskig och säger att det är min karl, haha(han gillar att retas med honom). Men det är det ju inte riktigt :)

Ser ut som den där officeren i filmen död snö?
Garanterat cool och annorlunda :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur