tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 257
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ja jag hade för mig att jag läst något sådant tidigare, så därför blev jag lite förvånad när min bekant använde sig av det när hon tatuerade sig.
Jag skulle själv aldrig göra det, så har aldrig kollat med någon tatuerare ang. just det, men hade i bakhuvudet att jag läst det du skriver någon gång..blev dock osäker när hon la upp bild o skrev tydligt att hon använde emla-kräm!

KL.

Alltså, det har blivit nåt med min tatuering, det är som att färgen flytit ut på nåt sätt? Nån som vet vad det kan bero på?
Ska in på tisdag o göra överarmen så ska höra då, men tänker om nån här har nån idé?

1743_10151279674771841_1615565350_n_51449184e087c3228304479b.jpg

Om man kör för djupt kan det bli så, och om man ät kortison vid/tätt inpå tatueringstillfället.

Fin! :) Blir det old school-färger? (eller hur ska man säga?)
Bild krävs när det är gjort iaf :D

Själv ska jag raka armen och ta 'riktiga' bilder på den läkta tatueringen nästa vecka, woop! Och snart inte långt kvar innan det är dags för nästa sittning :bump:

Rickard heter han, jobbar på Aeon här i Luleå, han har gjort nästan alla mina andra också förutom 4 stycken!
Rosorna kommer bli röda och svalorna blir nog blå tror jag Lightzone :)

Gjorde min första tatuering för snart 2 veckor sedan!

IMG_0786.jpg

Jag är jättenöjd! :love: Men gillar inte att det inte verkar läka lika bra som pojkvännens läker. Hans läker efter 4-5 dagar, max en vecka. Jag är inne på dag 13 nu och har fortfarande partier som inte släppt färg ordentligt (som buktar upp iaf, misstänker att dom inte släppt färg).

Linjerna ser ojämna och konstiga ut där det buktar upp och jag hoppas innerligt att det är för att det inte är färdigläkt :devil: Men den tatueraren har gjort alla pojkvännens och flera i hans omgivning med extremt bra resultat så jag har väldigt svårt att tänka mig att han skulle gått och blivit slarvig på några veckor.

Åh nu har jag frågor! Har sedan flera år tillbaka planerat en stor som ska gå över revbenen men alla tjötar om hur ont det gör. Efter att ha gjort min första tatuering på utsidan vaden som gav sin beskärda del smärta (mestadels när han la highlightsen i slutet, konturerna var ok) så har jag börjat fega.. Gjorde din jättesuperont? Hur många sittningar gjorde du? Och hur kan tatueringen påverkas av att man har bh 24/7? Tacksam för svar :bump:

Sådär är min också :( Vet inte om det kan ha nått med att huden är så tunn på insidan av armen också...

Han sa att det kunde bero på att man är så känslig där... ingen av mina andra som jag gjort hos honom ser ut så... men han skulle fixa till den lite sen! Gå tillbaka med din också o hör om dom kan fixa till lite :)

Kan säga att jag satt och slösov när jag tatuerade ryggen och hela överarmen. När jag sedan tatuerade revbenen räknade jag varje sekund för att det gjorde som förbannat jävla ont. :D

Och för mig helt tvärtom! Sov nästan när jag gjorde revbenen. Men jag förväntade mig det värsta av det värsta när jag gjorde dom.
Och min är bara linjer (text). På armarna och låret är det skugga och färg också, lite annan slags smärta.

Hur fixar dom det? :)
Ska tillbaka i augusti och göra en ny så han ska få fixa den i samma veva, är lite mer som behöver ordnas på den. Drar mig dock, gjorde så jävla ont :D

*kl*

Nytillskottet :love:
(bild tagen dagen efter den vart gjord, nu 1,5 v sedan)
Sitter i armvecket :)

IMG_5175_zpsf94d5ac6.jpg

*Kl*

Minns inte om jag visat bilder på mina tatueringar men här kommer iaf bilder :laugh: Min fästman har ännu fler tatueringar än jag men så är han ju sju år äldre :p Tillsammans har vi uppemot 20 stycken.
Har planer på rätt många men kan inte bestämma exakt placering och utförande så det får vänta lite.

1: Färjestad-vargen, gjord mars 2005. (Byxorna är nedhasade så tatueringen sitter ungefär där jag har en vanlig byxlinning.)
2724_88979676101_2490816_n.jpg

2: Stjärnbilden Cassiopeia, gjord november 2007.
Hittar tyvärr ingen bild på den. Har funnits på Pixbox men det hjälper ju föga...

3: Melior perfecti, gjord juli 2009.
5940_132226806101_4679004_n.jpg

4: Astrum invictum, gjord juli 2009.
5940_132226801101_4528765_n.jpg

5: Tecken för skorpion, gjord mars 2010.
12311_424168961101_4131773_n.jpg

6: Fyrklöver, gjord på Irland april 2010. (Min fästman som sitter bredvid.)
25706_387390468651_3269807_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 263
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 215
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V