tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 251
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag väntar med spänning på hur din kommer se ut när allt är klart! den är så sjukt fin! :love:

Man kanske skulle besöka mässan så man kan prata med lite folk... Hmmm...

Tack! Den ÄR ju faktiskt helt underbar, jag är helt in awe av hur duktig hon är som gör den :love: Fick veta att nån tatueringssida på fb lagt ut bild på den som fått 200 kommentarer och 1 400delningar :crazy: Galet!

Mässan är i Trollhättan, go go :D

Emor: Åh, bra ställe! Lär bli awesome :)

kl

Hoppar in här då... min kompis som precis börjat tattuera behövde frivilligt offer så jag offrade mig (jag var den femte som hon tattuerade någonsin) ...

tattoo.jpg

Nygjord på bilden ovan. Har i dag vart dit och fyllt i den med svart bläck (grått på bilden) så får återkomma med bild sen när det lagt sig.

Senast ändrad:

Åh, tack, kul att du tycker det :) motivet är googlat (jag ville ha ett stilrent hästhuvud helt enkelt) ...

Kompisen är gammal bildestet och spenderade 1.5 timme med att rita upp motivet. Tatueringen i sig tog väl 2 timmar (och jag ska medge att jag försökte banga för att jag tyckte att den var för stor... :angel: men nu när jag vant mig älskar jag den). det är väl min första och min sista... kanske....

Åh, just det. På bilden ovan har hästen inga ögonfransar... den detaljen är fixad idag :D

Kl

Sååå då ligger man här igen. Tredje sittningen på underamsben/armbåge. :crazy:
Ser SÅ mycket fram emot imorn, när vi ska hålla oss till resten av min kära arm.

*kl*

Äntligen har jag gjort min efterlängtade tatuering. Sååå nöjd med den! :love:

20130228_194808_zps5f4951d9.jpg

Det är en hyllning till min älskade häst. :love:

Christina Perri - A Thousand Years ?? :)
Gillar typsnittet på texten, snyggt!

Stämmer bra det! Älskar den låten! :love:
Det gör jag med, jag ville ha ett speciellt och personligt typsnitt och när tatueraren visade mig typsnittet kände jag bara att det var helt rätt! Är galet nöjd! :love:

Hur fin som helst! :)
Är det insida underarm?

Jag sitter nu med en sval handduk lindad runt min inplastade arm och försöker övertyga den om att inte vara så himla svullen och arg. Har världens absolut argaste armbåge just nu, eheh. 6-8h väntar imorn, lyckligtvis inte på exakt samma ställe på armen :angel:

Den kommer inte bli HELT klar imorn :p
Men senaste tillskottet är klart och så ska vi toucha upp hela, hela armen så det kommer komma bilder så fort svullnaden gått ner sen iaf :D

Stämmer bra det! Älskar den låten! :love:
Det gör jag med, jag ville ha ett speciellt och personligt typsnitt och när tatueraren visade mig typsnittet kände jag bara att det var helt rätt! Är galet nöjd! :love:

Härligt, gillar hennes musik! :)
Du ska vara nöjd, den är mycket bra! :)

Kl

Så var man på plats i Trollhättan med nålarna i armen! (haha eh, de på tatueringsmaskinen då alltså)
Kan säga att jämfört med igår känns det här som en lätt massage :D

Kl

Okej, halvtaskiga toalettbilder på världens svullnaste, argaste och mest blödande arm typ fem min efter att vi var klara men jag kan INTE hålla mig! :p (det röda i rosen är alltså blod, hela är blacknGrey haha)

Sedan fortsätter vi med armen i slutet av april :bump:
Och Ellen vann just best realistic över han den aaaasgrymma som vann ink master (inte med min arm dock ;) )

DSC_0852-1_zps959c4f6a.jpg

DSC_0851-1_zps7db8e187.jpg

DSC_0850_zpsa89c0a1c.jpg

Kan lova att det kommer ordentliga när den läkt också! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 259
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 213
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025