tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 428
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Insidan av överarmen AJ AJ AJ, värsta jag gjort :p
Är du som jag och det blir alldeles för jävligt, fråga om bedövningsspray! Den räddade mina 4h insida överarm :)

Och så något av en bildbomb från moi :D

Hela sleeven:
17eb7ca8674011e3ad290eaa8fe220e2_8_zps395e98b6.jpg

Underarm:
tat1_zps8c0225f1.jpg

Detalj piano (armveck):
DSCF7817-Copy_zps146d9498.jpg

Detalj gitarrhuvud (insida överarm):
DSCF7839-Copy_zps5b714770.jpg

Detalj saxofon (armbåge):
DSCF7845-Copy_zpsf4fef817.jpg

Baksida/insida sleeve:
DSCF7857-Copy_zpscb3cbbb4.jpg

Insida sleeve:
DSCF7885-Copy_zpsbe2b002b.jpg

Aaaaaand done! :p

Alltså .. Återigen!! Den är sååå sjukt läcker!! :love: kan inte se mig mätt på den! Riktigt fint och detaljerat jobb hon gjort!

Den kommer jag ihåg!!! SÅ himla fin!!! :love:

*knapp*

Idag smäller det för mig! :D

Jag vet inte varför, men jag gillar de svarta sträcken runt underarmen skit mycket! :D Har funderat på liknande många gånger innan, men blivit annat före!

Tack! Är väldigt förtjust i dem själv :D Har dem på båda armarna. De blev till ungefär på samma sätt som du beskriver, en oförklarlig känsla som sa att det var något jag skulle ha! Har inte ångrat dem en sekund :) Dock är de liiteee ojämna, så någon gång ska de jämnas till och göras lite bredare, men det är inte något som stör mig tillräckligt ännu!

Den kommer jag ihåg!!! SÅ himla fin!!! :love:

*knapp*

Idag smäller det för mig! :D

Tack! :love:

ÅH, spännande! Har du bestämt nu var tatueringen kommer hamna? Visst var det något typ av avtryck som du skulle göra? :up:

Jaa, elefantfotavtryck! Blir på höger eller vänster insida underarm. :)

Just det! Vet faktiskt inte ens hur ett elefantfotavtryck ser ut, blir nästa googling.. Och vi måste såklart få se bilder efteråt :D

EDIT: Precis googlat! Herregud vad söta!

Tack för fina ord! :)

Och jag glömde skriva att din är urläcker. Lär bli grymt bra med mer blått!

Och eh, sånna där svarta streck.... Är typ det snyggast ever. :love:

Haha, mitt avtryck blir inte sött. :D Det ska vara som om att elefanten trampat i bläck och sen på mig. Dom har ascoola mönster under fötterna och första gången jag såg ett riktigt avtryck blev jag :love: :D

Tack för fina ord! :)

Och jag glömde skriva att din är urläcker. Lär bli grymt bra med mer blått!

Och eh, sånna där svarta streck.... Är typ det snyggast ever. :love:

Åh, tack så mycket du också! :love: Haha, vet aldrig heller vad jag ska kalla dem, annat än svarta streck :D

Haha, mitt avtryck blir inte sött. :D Det ska vara som om att elefanten trampat i bläck och sen på mig. Dom har ascoola mönster under fötterna och första gången jag såg ett riktigt avtryck blev jag :love: :D

Okej :D Det låter riktigt häftigt! Ser fram emot att se resultatet senare då!

Så sjukt jävla nöjd så det finns inte!

Tokfärsk, dvs innan plasten åkte på:
1510693_10151889086159562_1772508104_n.jpg

Ååh vilken ball, den gillar jag verkligen! :D Har faktiskt aldrig sett såna avtryck/mönster tidigare, riktigt häftigt! Såg antagligen bara teckningar av avtrycken på google, insåg jag nu :p

Jag blev kär i deras avtryck när jag gjorde lite elefantstudier i min utbildning. Sen la jag idén på hyllan ett tag men så blev den ett måste efter att jag fått tjenixa lite på samma elefanter igen sent i höstas, så det var bara o göra! :D

Så sjukt nöjd med hur det blev! :love:

En mycket okunnig fråga här :o

De där svarta strecken på armen, är det en tatuering? Om det är det, är det "nåt speciellt" eller bara två svarta streck för att det kändes rätt, om du förstår hur jag menar? :p Och är det isåfall dyrt (kan det ju inte vara..?)

Anledningen till mina puckade frågor är att jag länge har varit sugen på typ ett tatuerat "armband", nåt enkelt och ganska smalt som bara går runt armen men de jag har pratat med om det har sett ut såhär O_o så jag har tänkt att man kanske helt enkelt inte gör så...

Hej! Jaa det är tatueringar, på bilden är de dock dagsfärska, så de har bleknat lite sen dess! De betyder inget speciellt, tyckte mest bara att såna är fina och kände att jag ville ha dem :) Är jag inte helt ute och cyklar så kan liknande tatueringar kallas för blackwork, alltså där man tatuerar partier svarta, mer eller mindre. Vissa tatuerar t ex hela armen svart!

För mig var det inte dyrt, men det berodde snarare på att min kompis var lärling just då och ville öva! Annars har många studior 500 kr som startpris/första timmen. Överstiger det sedan en timme så brukar det kosta lite mer :) Det lät ju dock inte som att du skulle göra nåt jättestort? Vilka är det du pratat med? Kompisar eller tatuerare? För tatuerare är nog rent generellt bättre på att förstå idéer man kan ha och brukar ju även säga till en hur bra det funkar att utföra! Men "armband" och dylikt av olika slag tycker jag inte alls känns ovanligt eller konstigt. Det är väl t ex inte ovanligt att se folk som tatuerat radband runt handled eller fotled? Sett folk med sångtexter runt armen som på olika sätt bildar typ ett armband osv. Hoppas du blev lite klokare, annars bara att fortsätta fråga! :D

Jag är färdig med utbildningarna, är etolog (etologi = läran om djurens beteende). :)

Sotfux: Tack! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka