tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Helt klart, tycker jag själv i alla fall! :D

Tattoo-update: Den har flagnat nästan helt vilket jag inte trodde skulle gå så snabbt, den är 7 dagar gammal idag bara och jag tänkte att det skulle ta längre tid för att jag varit sjuk, det är ofantligt torrt så hela jag är i obalans osv. Men icke sa nicke! Den är lite läkningsblek o ful just nu men den kommer bli :love: :love: :love:

Men ni som tatuerar stora saker: HUR står ni ut med kliandet? :eek:
Jag kan ju klia runtomkring min och låtsas att hjälper, men har man en hel sleeve, chestpiece eller whatever så måste det ju vara sju resor värre!!! :eek:

Jag kan ju klia runtomkring min och låtsas att hjälper, men har man en hel sleeve, chestpiece eller whatever så måste det ju vara sju resor värre!!! :eek:

Man tatuerar ryggen, där man inte når att klia.. xD Haha..
Ne men det var inte kul när man inte kan nå alls på ryggen, brukar hjälpa om man kan slå lite på tatueringen.. bara att stå ut.. ^^

Apropå ryggen - hur ont gör det på en skala? :)

Ner om ursäkt om frågan varit uppe tidigare, men: Om man som jag har noll koll på tatueringsvärlden men ändå känner sig lite sugen på att skaffa en, hur väljer man då studio/tatuerare? Och om man bara ska ha lite text och inget "avancerat", hur stor roll spelat det vem man väljer?

Och om man bara ska ha lite text och inget "avancerat", hur stor roll spelat det vem man väljer?
Stor roll skulle jag säga. Min svåger tatuerade in en text på sin underarm och den såg gräslig ut, sned och ojämn och märklig. Detta på en erkänt bra studio i Sthlm.

Bästa sättet att välja är; fråga folk med mer cool (som bor i din stad), googla portfolios och bilder och studios. Det är typ det man kan göra.

Standard svar - smärta är individuellt.. (men det visste du nog redan..) ;)
Så här upplevde Jag det: Så länge han (min tatuerare) körde linjerna, "smal nål", så skulle jag kunna somna, gäller alla tatueringar jag gjort (vaden, höftbenen, revben, rygg).
Däremot när han fyllde i och körde med "bred nål" gjorde det ont där jag har mycket som skulle fyllas i på samma ställe = huden blir ÖM, och på ryggraden kändes det en del.. Sen är jag mer känslig på vänster sida av kroppen..
När det blir jobbigt får man tänka på djupa andetag och försöka slappna av, det blir definitivt inte bättre av att man spänner sig!
Min rygg gjordes på 2 sittningar, första 4h och andra 2,5h..

Ner om ursäkt om frågan varit uppe tidigare, men: Om man som jag har noll koll på tatueringsvärlden men ändå känner sig lite sugen på att skaffa en, hur väljer man då studio/tatuerare? Och om man bara ska ha lite text och inget "avancerat", hur stor roll spelat det vem man väljer?

Man kollar tatuerares hemsidor och rykte.. besöker studio och kollar läget, pratar med tatuerare osv..
Text klarar oftast en lärling av, MEN det ska vara en bra lärling isf, be att få se tidigare motiv som han/hon har gjort! :)

Haha, jag skulle säkert lyckas gnugga mig mot stolsryggar o annat... :D

Uäk, råkade riva till rätt ordentligt (tror jag) på tatueringen när den kliade när jag sov, vaknade direkt för det gjorde ont! Men ingen skada skedd vad jag kan se! :)

kl
Igår var det äntligen dax för mig igen!
Jag har en minnestatuering av min häst på handleden så nu hamnade hunden där också! Är jättenöjd :love:
Får lägga upp en bild senare!

Okej! :)

Ahh, det känns så läskigt men jag har nästan bestämt mig för att jag vill! Jag har inte ens hål i öronen liksom... :p

WS6: Jamen precis! :D Jag tror att jag är hyfsat smärttålig, men jag kanske fegar ur totalt. Jag vill ju till att börja med bara ha en liten text i svart utan massor av krusiduller, antar att det inte tar så värst lång tid och på det sättet inte är lika påfrestande?

Någon som har tips på bra studios i Göteborg?

KL

Jag har skrivit tidigare om att jag vill tatuera in något som symboliserar Sofia, min häst. Nu har jag ÄNTLIGEN kommit på vad jag vill ha!! (Efter typ två års funderingar).

Denna text (Idhrenniel som står ovanför är alltså vad ordet betyder, vilket är Sofia, som betyder visdom, på alviska):

1058406_10203251635679873_2129453724_n_52d5a643ddf2b304b97a5779.jpg

Runt denna vill jag ha någon form av trädgrenar. Antingen utan löv eller med väldigt få löv, just för att jag tycker att sådant är himla vackert. Texten ovan vill jag ha lite mer utsmyckad, men i stort vet jag ungefär hur jag vill att den ska se ut. Det är detaljerna jag inte fått till än. Och jag vill antingen ha den på vänster skuldra eller ovanför vänster bröst (så nära hjärtat som möjligt :love:). Någon som har idéer på fina detaljer? :idea:

Det är jätteolika! Jag har nästan hela ryggen, minst 2 sittningar kvar. Nu senast har vi bara kunna kört i knappt 3 timmar.
Vissa ställen har vart otroligt jobbiga, har tagit lång tid att få klart. Medans andra lika stora områden gått att köra på som tusan å gjort klart på 20 minuter.

Ryggraden tycker jag inte är ett dugg jobbig.
Jobbigast för mej har varit precis i "skarven" till skinkorna och sen ut på sidfläsket.
Ju högre upp enklare har de blivit.

Mina är läkta inom tre dagar, inget kliande. Men detta var efter min tatuerare bytte maskin, innan dess tog läkandet runt en vecka och det kliade satan. Jag har alltid slått på tatueringen när det kliat, tyckte det hjälpte litelite.

Helt klart, tycker jag själv i alla fall! :D

Känns som huvudsaken! :D

Tattoo-update: Den har flagnat nästan helt vilket jag inte trodde skulle gå så snabbt, den är 7 dagar gammal idag bara och jag tänkte att det skulle ta längre tid för att jag varit sjuk, det är ofantligt torrt så hela jag är i obalans osv. Men icke sa nicke! Den är lite läkningsblek o ful just nu men den kommer bli :love: :love: :love:

Jag kan inte minnas att det för mig kliat jäääättemycket, men jag brukar klia precis bredvid tatueringen, det har hjälpt för mig vissa gånger i alla fall!

Mina är läkta inom tre dagar, inget kliande. Men detta var efter min tatuerare bytte maskin, innan dess tog läkandet runt en vecka och det kliade satan. Jag har alltid slått på tatueringen när det kliat, tyckte det hjälpte litelite.

Vad intressant att det ändrades efter att han bytte maskin, det hade definitivt aldrig varit ett sammanträffande som jag skulle se annars! :)

Min är oxå läkt på 3-4 dagar, inget kliande.

Tror absolut det har med tatuarare och dens maskin att göra.

Det där sista är nog så viktigt, tror jag. :p

Detär så jäääääävla torrt här (vad sägs om 7% luftfuktighet?) så hela min kropp är extremt kliig, så det är inte så konstigt om tatueringen kliar extra mycket. :p

Men jag åker hem idag, fast luften på flygplan är inte mycket fuktigare den, men sen är jag hemma i Sverige igen. Då behöver kroppen "bara" deala med jetlag istället... :D

Gissar på att din tatuerare också använder en rotarymaskin :) Halverade sittningstiden på min chestpiece, helt underbar är den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka