tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 420
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ska gadda överarmen imorgon, visst är överarmen (utsida, precis under axeln) "känd" för att vara rätt tålig?

Har gaddat nacken och underarm förut, och det var ju helt ok! Så överarmen borde inte göra ondare, right? :)

Ska gadda överarmen imorgon, visst är överarmen (utsida, precis under axeln) "känd" för att vara rätt tålig?

Har gaddat nacken och underarm förut, och det var ju helt ok! Så överarmen borde inte göra ondare, right? :)

Tråkigt svar, men.. smärta är individuellt..
Aldrig hört att överarmen skulle vara mer tålig..
I regel säger man ju att på senor/ben och där huden är tunn gör mer ont..

Inte klar än! Hanns bara med konturerna, resten blir när det är läkt om förhoppningsvis Max 2veckor! :)

*Kl*

Dagens resultat!

Höger axel:
1531840_10152499571321102_283133319_n.jpg

Vänster axel:
1011191_10152499572441102_1682204132_n.jpg

Tack så mycket :bow:
Placeringen och teckensnittet har varit det svåraste att fundera fram. Motivet har varit spikat i flera år men det var först i höstas jag tog tag i att leta fram ett teckensnitt. Visste att jag ville ha ett som såg handskrivet ut och en lite snirkligare variant så det var bara att beta av alternativ på DaFont :p Placeringen fick en kompis till mig bestämma eftersom jag inte hade någon aning :D

Imorgon har jag tid för att göra min andra tatuering! Motivet har jag "vetat om" sen jag gick på gymnasiet när jag va ca 16 år (shit, det är nästan 9 år :O ) Och av ren impuls mailade jag bilden till en tatuerare i fredags och fick tid redan på måndag *börjar bli lite nervös* Ska bli på skulderbladet.
Har en mindre på insidan av benet, ovanför "knöcklan" sen tidigare som föreställer mitt stjärntecken vattuman.

KL

Fråga till er som kan.

Jag tänkte bli av med tatueringsoskulden snart men jag funderar lite på placeringen.
Jag vill ha ett citat som består av 16 ord, två rader.

Jag vill ha det i höjd med/straxt under nyckelbenet men jag funderar på om det blir "kluddigt" att ha en ensam tatuering just där?, samt att jag har en liten leverfläck just precis där, behöver jag ta bort den?. :)

Placerat på framsidan alltså?
Kluddigt behöver det inte bli. Beror förstås lite på vilket teckensnitt du väljer samt storleken på bokstäverna. Ju mindre text desto kluddigare blir det. Har du ett snirkligt teckensnitt så behöver det oftast vara lite större text för att det inte ska se kluddigt ut.
Hur stor leverfläck är det? Om det är en sån jag tänker på så är det inte svårt att placera tatueringen så att det inte ska vara text just på den. Men vi kanske inte menar samma sak med leverfläck?

Alltså liten leverfläck, lite större än ett knappnålshuvud, jag funderar lite på att äevn om den går att undvika så kanske det ser lite mysko ut med en leverfläck mitt i smeten liksom :)

Behöver inte se konstigt ut.. och din är ju pytteliten! :)
Titta på bilderna (två av mina tatueringar):
gadd_zps953ce59c.jpg

DSC_1515_zps1f1cc101.jpg

Vid första anblick, ser något "konstigt" ut? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka