tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 418
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Fixa bild!
Beroende på hur den ser ut, position, placerad osv är det lättare att komma med idéer! :)

Funkar fint!
Och det ska inte vara några problem att göra något större av den inte! :)

Skulle kunna göra en djungel som du själv föreslog, och då kan du få inte en massa annat beroende på hur stor du vill ha den! (fler djur, växter osv)

Ska tänka lite till ;)

*kl*

Världens i-landsproblem här. När tror ni jag kan raka mitt lår igen? :cautious:
Är väl i slutskedet med att tappa linjer och det är något torrt.

Är typ lagom rädd att jag ska lyckas skära av halva tatueringen. :nailbiting:

Frågan är hur man gör en djungel som matchar pantern? Pantern är ju liksom gjord.. hmm.. hur ska man säga? Inte så detaljerad, lite som "tribalaktig" fast ändå inte.. Ni hajar?

Jag tänker mig något som djungelträd till vänster och lite över, kanske en solnedgång med fåglar som flyger (streck-fåglar) och eventuellt OCKSÅ lite jaguar-mönster till höger?

Men ja, svårt att förklara. Det kanske blir för mycket

*kl*

Dåliga mobilbilder, men såhär gjorde jag med min fula svanktatuering.
430569_10151905181007738_1895234802_n_52f09d79e087c322a1c28ad3.jpg

548353_10152332797292738_586749416_n_52f09d732a6b224aadc4f9e5.jpg

Som ni ser är den inte färdig än.

kl

Blir såååå avundsjuk på alla fina tatueringar!!

Har länge velat tatuera in min ponnys namn, så jag tog mod till mig och gick till studion i vår stad. Men jag fick så sjukt dåligt intryck av honom så jag ville inte. Jag vet inte hur mycket tatuerarna brukar lägga sig i, men han ville inte ens se vilket teckensnitt jag ville ha namnet i. Jag hade liksom skrivit ut det som jag ville ha det. Utan han skissa upp det lite snabbt i "vanlig tatueringsskrivstil", så sa jag att jag inte ville ha det i skrivstil och då sa han att det blir snyggare så och tyckte jag skulle ha det ändå O_o Sen ville han boka in en tid och sa att vi löser det med stilen på plats när tatueringen skulle göras.

Får leta upp nån ny, min magkänsla sa ifrån :p

Kl. Nu har jag äntligen en tid bokad för min fjärde tatuering. Längtar såhääääär mycket! :)

Kl

Jag har börjat fundera över hur jag ska göra i ordning ryggen. Den jag har har 15 år på nacken och behöver piggas upp.

Gjorde den här för ca 3-4 veckor sedan, täckte över en gammal tatuering. På bilden är den kanske 5-6 h "gammal"

routqguxfehtxe
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

Om en vecka har jag en sprillans ny tatuering efter hela högersidan från höft till brösthöjd :D

Inte min första, men bild på den senaste kommer ändå när den är gjord ;)

Här är min arm, pippin numer helt rosa, bladen röd-gröna och det sista gula ifyllt.
Ögat är olivgrönt. På denna bild var det sista kvar, men jag kroknade och armen var för svullen för att vi skulle kunna fortsätta. Glada ideér på hur jag kan matcha detta på ryggen mottages glatt:)

http://www.ladda-upp.se/bilder/lauurkvreunfj/

Senast ändrad:

JAG SKA TATUERA MIG I MORGON!!!! :banana:

1. Avundsjuk! 2. Bilder ombedes efteråt! :D

Här är min arm, pippin numer helt rosa, bladen röd-gröna och det sista gula ifyllt.
Ögat är olivgrönt. På denna bild var det sista kvar, men jag kroknade och armen var för svullen för att vi skulle kunna fortsätta. Glada ideér på hur jag kan matcha detta på ryggen mottages glatt:)

http://www.ladda-upp.se/bilder/lauurkvreunfj/

Åh så fin! :love: Vad är det för tatuering du har på ryggen just nu? Är det något som du vill täcka över, hur stor är den osv? :)

Tack:) jag har ett litet djur tatuerat i svanken, mycket poetiskt:D svart, och jag gillar ju färg.
Den är ca 8cm hög, och kan vara kvar eller döljas, men jag vill i så fall bygga ut den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna