Tävla B-ponny

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Panikie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 916
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Panikie

Hej!

Här kommer en dum fråga, jag är 16 år och vet att jag inte får tävla på b-ponny där gränsen i hopping är 13 år på lokal och uppåt.

Men nu är frågan: Finns det några tävlingare där jag som "för gammal" får tävla B-ponny i hoppning? ex Clearaound? Klubbhoppning?

ni kan väl vara snälla och säga vilka regler det handlar om för b-ponny och för gammal ryttare inom hoppningen, det känns som att det borde finnas några alternativ för äldre ryttare som är väldigt små som vill tävla hoppning på B-ponny.

Sv: Tävla B-ponny

På klubbhoppning borde du får det... Annars så får du väl skaffa en ungponny. De får du ju tävla :D

Men varför vill du tävla just b-ponny? Varför inte tävla en större ponny?

Ämelie skrev:
På klubbhoppning borde du får det... Annars så får du väl skaffa en ungponny. De får du ju tävla :D

Men varför vill du tävla just b-ponny? Varför inte tävla en större ponny?

ockej Tack :)

Jag har redan större ponnyer och storhäst, Grejen var att vi har en maxad B-ponny här hemma som är min gammla tävlingskompis.
Tanken är att min bror ska fortsätta med den här B-ponnyn men han vill så gärna se någin annan rida/tävla ponnyn för at få bättre självförtroende, och eftersom jag bara är 164 cm lång och ponnyn är 126 cm och väldigt grov, välmusklad, så tänkte jag att jag kanske bara kunde hoppa ponnyn på en klubbtävling på 30 cm eller likande för min brors skull.

Är det absolut ingen som kan svara på den här frågan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur