Tävla för olika klubbar.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 987
S

shampiz

En av mina medryttare tävlar för en klubb, detta är då en ponny hon tävlar och det är inriktat på hoppning.
Hon skulle även vilja tävla Distans men vill då tävla för en annan klubb.
Man får ju tävla ponny och häst för olika klubbar, men hur går man tillväga, löser man bara en till licens? Hur vet då svenska ridsportförbundet att den ena gäller för att tävla häst och den andra för att tävla ponny eller håller man reda på det själv, vilket som är vilket?
När det gäller Distans så finns ju inga ponny eller häst tävlingar, hur fungerar det då? Kan hon lösa en licens igen för att tävla häst och ändå tävla en ponny på Distanstävlingar?
Nån som vet hur detta fungerar?

Sv: Tävla för olika klubbar.

kanske får du napp på distans forumet?
för jag har då ingen aning............

Man får väl ändå bara tävla för en klubb under ett kalenderår.
Der går att byta om det fins särslilda skäl och båda klubbarna går med på det men det är rätt dyrt...

/Linnea

Jo men i distansen så fins det inga ponny/häst indelningar utan det är alla mot alla så då är det väl bara att välja EN klubb.

/Linnea

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 761
Senast: Cambrie
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Hoppning Utbildade hoppdomare sökes! Efter två incidenter och olika svar från domare på klubbens tävlingar försöker vi reda ut vad som gäller...
Svar
2
· Visningar
1 894
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈