Tävla LB:1 i helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lusselina

Trådstartare
På söndag ska jag rida klubbtävling. det nya LB:1.

Någon som har lite tips?
Ger det högre poäng om jag rider i kavaj och hela kittet, det ser ju prydligare ut iallafall.
Vad domaren tittar på?
Hur jag ska tänka osv.

Tackar och bockar i förväg:bump:

Sv: Tävla LB:1 i helgen

Du kanske inte behöver ha kavaj, brukar inte behövas på klubbtävling, men det ser klart trevligare ut!

Tycker du skall tänka på att rida ett så prydligt program som möjligt, nogranna vägar, tydliga övergångar. Viktigt att du ej rider ut i hörnen i början och slutet på serpentinerna.
Ska du tävla ridskolehäst eller din egen?

Ja, ta kavajen du. :) Har ni tävlat förut eller är det er första tävling?

Lycka till!!! :bump:

vi har allt tävlat förut. mestadels hoppning. men har endast ridit LC med henne innan. dock gick det bra och vi vann med 70.3 %. dock känns det lite spänt med nytt program.

Det går säkert bra ska du se.
Som sagt, nogranna vägar, jämna serpentiner, runda fina volter...
Du får berätta hur det gick sen!

Du har ju redan fått bra tips. Tänk mycket på vägarna, att du rider i ett bra tempo, gör noggranna övergångar, försök få till halterna bra, runda av hörnen så det blir Bågar i serpentinerna osv.

Vet inte vad ni har för krav på eran ridklubb, de flesta brukar dock godkänna att man rider utan kavaj på klubbnivå. Men om du har kavaj så kan du ju lika gärna vara tävlingsklädd enligt TR, det ser ju prydligare ut så om inte annat.

Det finns massor med tävlingstrådar och dessutom en gammal tråd om just LB-programmen. Fortsätt gärna diskussionerna i dessa trådar!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 248
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Betäckning 2024 - föl 2025
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka